lördag 6 oktober 2007

Förvånande

Det finns dagar när jag har tid att promenera och det känns ändå tungt - så tungt. I dag ringde klockan vid 5 i morse, jag har jobbat mellan 6 och 18 och efter lite filmjölk med banan och russin (himmel vad gott) tog jag på mig träningskorna och gav mig iväg.

Det fanns inget motstånd över huvudtaget.

Kanske jag var för trött helt enkelt? Jag tänkte att om jag inte promenerade skulle jag bara sitta på soffan och böla av utmattning, då kunde jag ju lika gärna gå och böla. När jag kom ut såg jag den fantastiska solnedgången över Ivösjön och jag gick så fort benen kunde pinna på för att hinna ner till bryggan. Det blev i senaste laget och dessutom hade två stycken - en ung man och kvinna - occuperat den. Nåja...jag tog några bilder och jag fortsatte min promenad i en våldsam hastighet.


Antal steg i dag (med promenaden till och från jobbet):
Antal steg: 1308
Antal snabba steg: 11754
Antal minuter snabba steg: 102
Förbrända kalorier: 445
Förbrända fettkalorier: 31,8 g
Sträcka: 9,41 km
Promenadtid: 1 h 40 min

Och nu mår jag genast bättre.
Hurra för promenader!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket underbart fotografi!

Projekt: Promenad sa...

Tack. Det var en aning för sent och jag stördes av ett par som satt romantiskt på bryggan och småpratade.

Jag ska hålla ögonen öppna nästa gång det är utan moln och klockan böjar närma sig 18.30.

Eva