lördag 20 oktober 2007

Matlagning

Detta projektet har inspirerat mig till att försöka äta nyttigare. Jag är mer medveten om vad jag äter nu och försöker äta mer frukt. Jag försöker också tycka om att laga mat för det gör jag inte alls. Om någon har tips på hur man ska göra matlagningen roligare så mottages de tacksamt!

Jag har lånat hem en massa receptböcker ifrån biblioteket och ska testa recepten ur dem för att göra det hela lite roligare. Att inte kunna/tycka om att laga mat gör lätt att man äter dåligt och onyttigt, och det ska jag försöka ändra på.

Jag kan verkligen rekommendera kokboken:
"Grön i köket - en vegetarisk kokbok" skriven av Mattias Montin, Camilla Sjödin och Jessica Sunnebo.

Det är en färgglad kokbok med många läskande foton och massor av recept på allt från mandelskorpor till kikärtgryta med tomat och kokosmjöl och matmuffins med fetaost och tomat. Rekommenderas!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kokböcker är bra att få tips om, jag ska se om jag hittar den på bibblan i dag.

EvaP