lördag 13 oktober 2007

I strålande solsken


Det tar en evinnerlig tid att promenera 15000 steg. Ja, jag vet att jag tjatar men efter frukost i dag bestämde jag mig för en ny runda. Till ICA, därifrån till Årups slott, längs med järnvägen till Gualöv och tillbaka till Bromölla via Ivösjöns strandkant. Solen strålade och till skillnad från mina andra rundor är denna i alla fall till 1/3 i skogsmiljö. En skön promenad även om batteriet till kameran gav upp efter några tusen meter.

Jag promenerade i nästan två timmar, eftersom jag stannade och fotograferade i början och satt en stund och filisoferade på en fin stubbe vid Ivösjöns vatten blev det inte snabba steg i två timmar - men nästan. 108 minuter är ju bara 12 minuter från två timmars rask takt!

Jag har hittat en ny långpromenad, visserligen bara tusen steg extra (men det kändes som 5000 tusen extra) än min "gamla" långpromenad. Stegen såg ut så här...

Antal steg: 13442
Antal snabba steg: 11728
Antal minuter snabba steg: 108
Antal förbrukade kalorier: 462
Förbrukade fettkalorier: 30,9 gram
Sträcka: 9,67 km

Resterande steg upp till 15000 bör inte vålla mig några problem.
Nu ska jag baka bröd!

Bilden visar Årups slottsmur - ingen restuarering trots att slottet ägs av en av Sveriges rikaste män.
Uppdaterat:
Antal steg: 15344
Antal snabba steg: 13267
Antal minuter snabba steg: 122

Inga kommentarer: