torsdag 4 oktober 2007

Nu ökar jag!

Jag äter inte godis (eller mycket sällan), inga kakor, inga chips, inga såser (jag gillar inte sås helt enkelt) och sällan onyttigheter - jag har helt enkelt den turen att jag gillar nyttiga saker och dessutom bor jag ensam och behöver inte handla hem något som kan fresta mig om jag någon gång skulle bli jättesugen.

Ändå händer inget.

Tidigare rörde jag inte alls på mig och det borde generera en större viktminskning under de här åtta veckorna än vad som har skett. Numera går jag runt 70 minuter cirka fem dagar i veckan.

Eftersom det inte händer något och jag inte för något i hela livet kan tänka mig att vara utan mat så finns ju bara en enda lösning kvar.

Jag får öka antalet steg per dag.

Oftast har jag rapporterat antal steg efter en promenad, i dag hade jag stegräknaren med mig och den hamnade på över 10000 steg totalt (7638 snabba steg under 69 min). Det är ok. Däremot räcker det inte.

Jag ska köra med "mer än 15000 steg per dag" från och med i morgon. Undantag på lördag för då hinner jag troligen inte eftersom jag jobbar mellan 6 och 18. Dessutom tänker jag simma två gånger i veckan de två sista veckorna.

Så det så.
För jag ska under sjuttio kilo!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hänger på. 15 000 från och med måndag för min del. Kram Fillan

Anonym sa...

Nu kan jag verkligen inte back!;) Nåja, jag promenerar mycket och räcker det inte till under en dag får jag väl ta en kvällspromenad på max 30 minuter, det borde generera de där stegen som fattas.

Jag läste i "Gå ner i vikt med promenader" att man skulle öka 10 % varje veckam, det har jag inte gjort och kanske det är anledningen till att jag står stilla? Kroppen kan ha ställt in sig på de där 8000 extra stegen varje dag?

Ok, 15000 steg från och med söndag för min del.

Tur att du finns, Fillan.