söndag 14 oktober 2007

Nio veckor...

Nio veckor har gått och när jag jämnför med hur det var i början så märker jag verkligen förändringar. Både på vågen, där jag gått ner 2 kg - mer exakt vet jag ej eftersom jag glömde väga mig imorse och får göra det i morgon bitti istället - och på konditionen. En promenad på 40- 50 minuter är inget alls längre. Den känns nästan kort. Och när jag väl är ute så går jag gärna lite mer, det kan bli en 80-90 minuter utan problem. Jag har också märkt att jag lever mer aktivit eftersom jag kombinerar mina promenader med andra aktivitet... kanske ska jag lämna något till Myrorna, hälsa på en vän som jag sedan kan promenera hem ifrån ( och spara spårvagnspengar- jag är ju student) , gå till bibloteket eller kolla upp något . Jag kommer iväg och gör alla de där sakerna tack vare promenaderna. Jag kommer absolut fortsätta med dem.

4 kommentarer:

Projekt: Promenad sa...

Hejja Elsa! Kul att du hänger på en fortsättning. Jippi!

Projekt: Promenad sa...

Ja, det var ju Fillan som var ivrig igen... /Fillan

Anonym sa...

Elsa - I like You! ;)

Det går framåt för oss alla och det känns så himla kul, det är också roligt att vi alla bidrar med olika saker.

Det är den långsamma viktminskningen vi är ute efter, det är ju den enda som är hållbar.

Projekt: Promenad sa...

Precis så där känner jag också. Jag gör mycket mer nu än förut. Jag går till affären, jag går till biblioteket, jag skiter i att ta bussen hela tiden, och framför allt så kommer jag iväg! Och mörkret som brukar ta mig när hösten kommer har varit mycket lindrigare i år.
/e.