söndag 7 oktober 2007

Utvärdering vecka 8

Elsa:
Antal promenader och minuter: 5 promenader på 367 minuter
Annan motion: var ute och dansade i två timmar i fredags, det måste ju räknas
Bästa med veckan: Att jag var ute på hela fem promenader och verkligen kände att promenaderna lyfte mina dagar.
Sämsta med veckan: gick inte så jättebra med utmaningen
Veckans utmaning: Att äta enligt tallriksmodellen var svårt eftersom jag verkligen inte ntycker om att laga mat utan ofta slarvar med pasta eller några knäckemackor och frukt istället för lagad mat. Jag ska försöka bättra mig och har lovat mig själv att försöka komma på olika sätt att göra matlagningen roligare; köpa andra ingredienser än jag brukar och testa nya recept.

Eva:

Antal promenader och minuter: 4 promenader på cirka 355 min
Annan motion: nix
Bästa med veckan: Att jag upptäckte att kvällspromenader är skönt och att det är ett bra sätt att plocka ytterligare några steg om jag har satt upp ett mål
Mindre bra med veckan: En mycket tung början på veckan, jag orkade varken mentalt eller fysiskt.
Veckans utmaning: Jag fixade det inte speciellt bra och skyller det på all stress, däremot upptäckte jag att jag inte äter enligt tallriksmodellen trots att jag vill. Det var en häpen upptäckt att inse att jag faktiskt inte äter speciellt mycket grönsaker. Jag lovar mig själv att förbättra det! Upptäckten var förvånande. Minst sagt.


ElinLeticia:
Promenader: 6 stycken! 56 000 steg
Annan motion: Cykling 50 minuter en dag och lite kortare en annan
Bästa med veckan: Jag började se skillnad på kroppen och inse hur mycket jag har vunnit på det här projektet. Jag känner mig starkare och återhämtar mig snabbare när jag blir sjuk.
Sämsta med veckan: Egentligen inte särskilt sämst eftersom jag fortfarande hade gjort samma igen - nämligen vräkt i mig dumlekolor. Det är det godaste jag ätit i mitt liv - äpplesmak alltså. Så det var kanske det sämsta, men det godaste under veckan.
Veckans utmaning: Har jag inte lyckats med alls. Jag har insett att jag suger på utmaningarna. Promenadutmaningen fixar jag - men resten blir för mycket. Jag fokuserar på det jag klarar av, för det kommer nog gå bättre....:)

Fillan:
Promenader:
Annan motion: 1 gympapass 60 min.
Bästa med veckan:
Sämsta under veckan: Att vi fick veta att vi inte skulle få dagisplats som vi önskat. Det lade sorti på det mesta.
Veckans utmaning: Jag måste fokusera på att bli bättre på att hinna laga bra mat, varför blir man fast i typ fem recept och gör aldrig något annat??? Sedan ska vi börja fundera på tallriksmodellen.

Inga kommentarer: