tisdag 9 oktober 2007

Heltidsjobb



Det är ett heltidsjobb att knata runt 15000 steg om dagen!

I dag tänkte jag på Elsa och hennes tidigare inlägg där hon nämner att hon går till affären och hon går hit och hon går dit för att samla steg, jag har börjat likadant. Det är en vinst! Istället för att tänka "jag tar återvinningsstationen om någon dag" blir det istället "jag går dit om en stund så vinner jag några steg" och istället för att cykla till ICA så går jag.

Jag går och går och går och det börjar mer och mer kännas som ett val, som ett sätt att leva. Tio veckor var ett bra val må jag säga, hade det varit fem veckor hade jag inte hunnit in på det här tänkandet.

Dagen i dag:

Antal steg: 15805

Antal snabba steg: 11430

Antal minuter snabba steg: 104

Antal förbrukade kalorier: 560

Förbrukade fettkalorier: 34,6 gram

Sträcka: 11,37

Minskar jag inte till under 70 kilo på detta - ja, då förstår jag inte vad som är tokigt!

3 kommentarer:

En av oss sa...

Kan det inte helt enkelt vara så att din målvikt är lite fel? Att du ska väga mer än du förväntat dig, men inte tänkt på alla muskler du fått? Jag har fått ändra min målvikt av just det skälet. Muskler väger så mycket mer än fett, och den vikt man eftersöker kanske inte är den som man "ska" ha när man tränar mycket?
//E-L

Anonym sa...

Njaaa...jag har nog alltid vägt som vuxen mellan 65 och 68. Nu tycker jag att någonstans mellan 68 och 70 är lagom. Jag tror inte heller att det är mycket mer än marginellt för oss som promenerar att muskelökningen skulle påverka.

Fast jag är på väg, jag känner det. Just nu är jag svulllen och det märks på bland annat fingrarna, jag har några veckor då och då när det är så.

Jag är nöjd som det är hur som haver, jag tycker att jag promenerar och är frisk och äter sunt oc bra. Samtidigt är jag envis som fanken och jag ska gå ner det där sista kilot också.;)

Anonym sa...

Jag har märkt jävla muskelökning, så även om vi promenerar tror jag man bygger och rätt rejäla också. De största är i låren....:)...när du nästan tar 15 000 varje dag så får du nog räkna med att du får mer muskler. Men skönt att du är på väg.....och gissa vad? Nu ska jag ut och springa...lite granna....