fredag 21 september 2007

Choklad - 86 % cacao

Den här chokladen skickade Eva mig (Fillan) i veckans utmaning.
Fillans utvärdering:
Ålder: 27 år. Kvinna.
Omdöme: En mörk choklad med en nästan bitter chokladsmak. Passade mig perfekt när godissuget slog till idag. Jag tog en halv ruta och sedan var det bra. Väldigt stark kakaosmak (precis som jag vill ha det, dricker ju varm kakao utan socker).
Chokladval: Jag väljer till 99% en mörk choklad istället för mjölkchoklad.
Tror du att denna choklad hjälper vid godissug? Absolut. Den hjälpte för mig i alla fall.

Fillans sambos utvärdering:
Ålder: 32. Man.
Omdöme: Besk, inte god.
Chokladval: Väljer till 100% mjölkchoklad om han själv får välja. Tvingade honom att ställa upp i försöket.
Tror du denna choklad hjälper vid godissug? "Absolut inte. Jag skulle bli besviken! Skicka hit chokladbollarna i kylen är du snäll?" Slutcitat.



Evas utvärdering

Sara - dotter:
Ålder: 25
Omdömde: Ähhh...
Chokladval: Väljer mycket hellre 100 % mjölkchoklad
Tror du den här chokladen skulle hjälpa vid godissug: Nej, inte alls.

Eva:
Ålder: 51
Omdöme: Det var starkt! Cacaon - tror jag i alla fall - dröjde sig kvar i gommen flera timmar efteråt.
Chokladval: Jag skulle nog efter lite vana hellre välja den här än "vanlig" choklad. Jag tycker den vanliga chokladen är för söt.

Birgitta:
Ålder: 64
Omdöme: Åh!
Chokladval: Jag äter bara den här sortens choklad.

Inga kommentarer: