måndag 10 september 2007

Okki Doki

Det lönar sig att gå ut med en hund, både för fettförbränningen och för plånboken. Hundra kr per gång får jag - och vi går ut lite mer än en timma, sen sover vi förmiddag/eftermiddag innan vi går ut i trädgården och Okki försöker para sig med mina benvärmare (inte helt trevligt). Pengarna lägger jag och F i en liten ask för framtida lyxurösa bruk. Det ska bli kul att se vad det blir för roligheter. Idag har jag gått 9603 steg, 3661 aerobicssteg. Jag är tämligen nöjd. Jag har också cyklat till affären (jag blir säkrare och säkrare på cyklandet) för att köpa saker som egentligen inte alls passar in i detta projektets ramar *flinar*, men jag ville skämma bort mig själv en aning.

Jag har kikat på vågen och jag har nog gått ner något kilo sen vi började. Men framför allt ser jag skillnad på måtten. Jag har gått ner flera cm runt midjan, rumpan - och faktiskt runt bysten (mjäääää man kan aldrig både äta kakan och ha den kvar). Runt låren har jag inte gått ner en smula och det stör mig en aning eftersom det är där mitt största komplexområde är.

Nu tänker jag lägga mig framför tv:n och ta paus från allting. Imorgon har jag Okki klockan åtta - och det ska bli kul! (men mina benvärmare kommer jag aldrig ha på mig igen - dom ligger i duschen och flämtar av förödmjukelsens vanmakt och undrar varför just dom blev offret. Var det för att dom var klädda i svart? För att dom lockade till otukt - eller var dom bara en i mängden, ett par benvärmare som alla andra som helt enkelt hade otur. Mina benvärmare är våldtagna).

1 kommentar:

Anonym sa...

stackars benvärmare... /Fillan