söndag 16 september 2007

Fem Veckor

I dag är det fem veckor sedan "Projekt: Promenad I" körde igång. Då var vi fem, sedan blev vi sex efter några dagar och nu är vi fem igen.

Jag har fixat min belöning som var massage, en "Hot Stone" som jag tänker göra om igen längre fram. Det enda som hindrar mig från att inte beställa en ny tid i morgon är priset. Ibland är det roligare att köpa t.ex kläder eller böcker för 600 kronor även om massagen var helt enkelt underbar!

För fem veckor sedan vägde jag 73,5 kilo och det känns idag trevligt för det betyder att jag har minskat i vikt med 2,8 kilo. Å andra sidan ställer jag mig en aning tvekande till de där 73,5 kilo eftersom jag veckan tidigare hade vägt ett kilo mindre.

Men som vi alla vet kan vikten skifta något eller några kilo upp och ner beroende på vad vi ätit, hur mycket vätska vi har i kroppen, hormoner och annat som jag inte alltid kan förstå. I dag vägde jag 70,7 kilo och är mindre än ett kilo från mitt mål.

Siffrorna visar också att jag har gått ner cirka 0,5 kilo per vecka vilket är perfekt, mer bör man inte gå ner för då är det muskler som man förlorat säger den information jag har tagit reda på i motionstidningar, böcker och på nätet. Om det ligger någon sanning i det vet jag inte.

Förra veckan vägde jag 71,5 kilo och hade då gått upp fyra hekto. Om jag nu helt och hållet ska lita på den siffran har jag alltså gått ner 8 hekto på en vecka. Det tror jag inte mycket på, tvärtom är det nog de perfekta 0,5 hektona som ska gälla.

Nåja, nu ska jag ta kameran och ge mig ut på en promenad. Det är söndag och en långpromenad är inplanerad. När jag kommer hem och efter duschen, som ska övergå i ett bad med hårinpackning och ansiktsmask, ska jag ta mig runt till de tre som antog min utmaning förra veckan. Jag har förståss tjuvkikat och sett att de har promenerat - allt ser ok ut men en "rapport" ska ändå till.

Jo...sedan kommer veckans utmaning att presenteras.

Inga kommentarer: