onsdag 12 september 2007

Nya skor, jag har nya skor!

Jag siktade in mig på två par där priset var runt femhundra kronor men gick även till den del där "walkingskor" fanns uppstaplade och där priset var högre.

Sedan provade jag och gick, blundade och försökte gå, gick lite till, försökte reda ut vad som var skillnaden. Sedan kallade jag på en försäljare.

Jag: Är de här dubbelt så bra som dessa eftersom priset är dubbelt så mycket?
Försäljaren: De har dämpning både i häl och fram samt är vattenäta, de andra är i skinn och har enbart dämpning bak.
Jag: Är de värda det dubbla?
Försäljaren: Det beror på hur mycket du hade tänkt gå.
Jag: Jag går en dryg timme fem till sex gånger i veckan.
Försäljaren: Då hade jag valt de dyrare för de håller bättre också.

Jag var inte svårövertalad, han försökte inte ens - jag bestämde mig för att om jag ska lägga ner pengar på att vara en promenad-freak så ska det var på skorna. De var ju röda dessutom. Nu är jag 999 kronor fattigare och skäms en aning. Det gör jag alltid när jag tänker på de som inte har några 999 kronor att lägga på sportskor, samtidigt tänker jag på att jag har supportat Sara med mer än dubbelt den summan den här månaden.

Nu ska jag sova en stund, sedan är det dags för nattpasset. I morgon hoppas jag kunna vara så pigg att jag orkar promenera, för jag mår mycket bättre när jag är ute och går en sväng! Annars är dagen i morgon vikt för att "få lov" att koppla av. Om jag inte gör så i förväg finns risken att jag kör slut på mig själv.

Men i morgon, dagen efter ett nattpass, är det bara avkoppling som gäller. En promenad, bra mat och så ska jag prova på "Hot Stone", som är en belöning för att jag har tagit mig igenom halva "Projekt: Promenad".

Kärlek åt alla!

PS Etiketten på det här inlägget hamnar under "lite roligare" för det känns roligare i tanken att promenera med mina nya skor!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer alltså gå som på små moln hädanefter? Bra, det är du värd!

Anonym sa...

Ohhh...tack, Molina!
Varma ord från en rar människa, det känns gott i hjärtat.

Julia sa...

Skor ska man aldrig tumma på. Jag tänker att jag kommer billigt undan som tränar en sport där jag inte behöver använda skor, och så lägger jag den där överblivna skopengen på bra promenad- och vinterskor istället. Jag har bra arbetsskor, bra vinterskor och bra löparskor. Det är det värt. Sen vägrar jag lägga tusen spänn på ett par sneakers som man ändå vill byta varje säsong och bara glider runt på stan med, men det är en annan femma :P