måndag 10 september 2007

Det börjar hårt!

Jag satte en utmaning i går och idag fanns det ingen som anledning att inte promenera. Med ett lätt duggregn och en utmaning var det bara var att greppa stavarna och ge mig iväg. Redan i morse drog jag stegräknaren över huvudet och så här är resultatet hittills. I kväll väntar IKEA med Sara. Det blir mer.

Antal steg: 10644
Antal snabba steg: 7998
Anta minuter för snabba steg: 72
Antal förbrända kalorier: 377
Förbrända fettkalorier: 26.4 gram
Sträcka: 7.66 km

Updaterat:
Efter IKEA såg det ut så här...
Antal steg: 13951
Antal snabba steg: 7998
Antal minuter snabba steg: 72
Förbrukade kalorier: 508
Förbrända fettkalorier: 33.7 gram
Sträcka: 10.04 km

IKEA genererar inte några snabba steg men antal steg ökas på. Besöket gick bra och att ha fem felkonstrukerade stolar av åtta möjliga var svårslaget och jag fick utan problem åtta nya med mig hem, extra bensinpengar i fickan och två lunchkuponger - de två sistnämnda som kompensation.

Fast jag borde fått lite extra för alla tårar och dåligt humör som de stolarna orsakade mig.

4 kommentarer:

En av oss sa...

Jag har funderat på det här med mammorna som sprang som tokar med barnvagnarna...kan inte deras enorma stegkvantitet ha med steglängden att göra? Jag har satt steglängd 75 cm för varje steg. Det är rätt mycket, men gör å andra sidan att jag sträcker på mig. Om man sätter väldigt lågt får man ju mer steg...

sen tycker jag du har varit helt otroligt duktig. Lycka till med S på ikea!
//E-L

Projekt: Promenad sa...

ElinLeticia: Jag har uppfattat det annorlunda. För att ställa in stegräknaren korrekt går du tio steg, du delar sedan sträckan med antalet steg du tog. Då får du fram din steglängd. Det enda som händer ifall du skriver in längre steg än du verkligen tar är att det inte stämmer sedan med hur långt du verkligen har gått. Jag har svårt att tänka mig att man minns att ta så långa steg ifall man inte är tillräckligt "lång för dem". Så tiotusen steg i barnvagnsrace kan ändå inte stämma eftersom jag är 1,58 lång, tar 58 cm långa steg och ändå inte kommer upp i tiotusen på en timme som de galna mammorna. Kram Fillan

En av oss sa...

Vi mätte upp efter informationen. Delade och fick upp 75 cm långa steg. Har jag helt missat något?...Äh shit, egentligen jämför jag inte med någon annan utan bara med mig själv och om jag ökar något...och det gjorde jag idag! 9603 steg blev det allt som allt! :)
// E-L

Mätte jag fel? Jag är ju bara 150 cm lång - kanske inte borde kunna ta så långa steg - men jag är säker på att vi mätte rätt...*förvirrad*

Anonym sa...

ElinLeticia: Men du, du kanske har längre spiror än vad jag har. Jag har superkorta ben nämligen. Min svärmor retar mig alltid eftersom hon får äran att lägga upp mina brallor. *fniss* /Fillan