måndag 10 september 2007

"Godisfri vecka" Dag 1


Första dagen. Jag har bestämt mig för att skippa sockret, men för att det inte ska bli oöverstigligt med det här projektet ska jag ta en vecka i taget.

I dag har det gått bra. Jag vet av erfarenhet att första dagarna går ganska bra men att det är dag tre som är jobbigast. Jag har nämligen gjort det här innan och faktiskt gått ner tio kilo, men nu ska jag göra en helsatsning igen för nu ska jag inte ha fler barn för tillfället, man ska väl aldrig säga aldrig ;0).

I dag har det stått en liten skål med russin och nötter på diskbänken, det har faktiskt hjälpt att ta ett russin istället för en chokladbit (är tokig i choklad). Men det är kanske för att jag gillar russin också. Gillar man inte russin så funkar det nog inte...

Är det någon annan som vill ta en godisfri vecka? Då är det bara att anta utmaningen. Läsare av bloggen hänger med i kampen mot sockret lättast i kommentarsfältet, projektmedlemmar kan ju göra egna inlägg!

Inga kommentarer: