tisdag 18 september 2007

Och så var det tisdag...

Jag hade bestämt mig för att gå hem efter jobbet och äta en smörgås medan jag fixade med lite småsaker som att bestämma tid för en fotoutställning, skriva klart kåseriet för månaden, betala in en stor summa pengar för en leverans av Photo Shop hos Dustinome med mera.

Just så blev det också och efter det drog jag på mig anorack och mina fina röda skor, hängde stegräknaren runt halsen och kameraväskan över axeln - en halvtrappa ner såg jag att det regnade och bestämde mig för att fortsätta hemma.

Det gjorde jag! Äntligen fick jag bordet fixat till inspirationsrummet! Jag plockade ihop mina verktyg och bar ner i förrådet, dammsugade och bar in bordet till sin plats och slutligen bestämde jag mig för att packa ner chokladen och posta dem. Paketen ser nog lite roliga ut för tejpen tog slut, omslagslappret tog slut och jag hann helt enkelt inte skriva något meddelande - men iväg kom paketen och till återvinningsstationen kom kartongen till bordet och sedan gav jag mig iväg.

Efter en tredjedel av sträcka mötte jag en kvinna som, när hon redan var förbi sa "hej" och när jag vände mig om fortsatte med "hej Eva". Det händer lite då och då att folk stannar mig och berömmer mig för mina kåserier men den här kvinnan sa att jag borde känna igen henne för vi hade träffats tidigare.

Gud vad jag hatar sådant! Att stå och gissa. Fast nu ursäktar jag mig inte längre utan säger som det är "tyvärr". Det var min kusin som jag inte har träffat på mer än fyrtio år. Vi pratades vid en stund och bestämde att ses framöver för jag har en VHS som visar på våra släktingar och ur de såg ut för trettiofem år sedan.

Ibland slänger jag in en potatis i ugnen och sedan går jag min runda, när jag kommer hem är bakpotatisen klar. Fiffigt!

Dagen i dag:

Antal steg: 10557 (jag hade stegräknaren med mig när jag gick till och från jobbet)
Antal snabba steg: 8372
Antal minuter snaba steg: 75
Antal förbrända kalorier: 365
Förbrända fettkalorier: 23,7 gram
Sträcka: 7,6 km
Antal steg per minut: Pendlar mellan strax över 100 till 120

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eva, jag försökte lämna ett inlägg i din blogg men det funkade inte så jag gör det här istället. Jag skrev att jag brukar kolla in på din sida när livet känns lite motigt för du inspirerar mej alltid. Inte så mycket det du skriver kanske som känslan jag får. Du verkar så harmonisk och det spiller liksom över på mej när jag "hälsar" på hos dej. tack!

Projekt: Promenad sa...

Eva; Du har öga för fina motiv till dina bilder. Kram Fillan

Anonym sa...

Tack, Fillan.

Molina, det var vänliga ord.