tisdag 11 september 2007

Tisdag

Två dagar på raken med jobbstart klockan 6 är tungt och jämt har jag massor att göra och ger mig inte riktigt tid att njuta av det jag håller på med i nuet. Jag har lätt för att köra igång, lätt för att driva framåt, lätt för att komma på bra idéer men jag har också lätt för att ta på mig för mycket.

Jag jobbar på att inte göra så mycket...

Efter jobbet tog jag en promenad, det gick på vilja och inget annat. Omigen kände jag att det behövs ett par bra skor och i morgon tänkte jag åka till Kristianstad och köpa.

Helst skulle jag vilja köpa några riktigt bra regnkläder också, gärna i lysande gult, en bra bh för träning och träningskläder. För det är så att promenader har kommit för att stanna hos mig. Precis som jag fann aerobicen för femton år sedan och höll på med den fram tills jag träffade Stefan och innan dess jogging i många år har jag nu hittat en motionsform som passar mig.

Aerobicen var rolig och perfekt för mig när jag bodde i Kristianstad, det fanns hela tiden pass som passade beroende på hur jag jobbade men här i Bromölla finns inte den chansen. Jag har inte tillräckligt med kraft att ta bussen till Sölvesborg och här finns bra pass som man bokar sig för en viss kväll en termin.

Jogging började jag med när Sara var några år, jag hade en kompis som bestämt sig för att gå ner i vikt och hon joggade och vid ett tillfälle var hon på besök hos mig och konstaterade mycket glad att hon orkade springa 1,5 km utan att stanna.

Det smög sig in i hjärnan på mig och så satte jag igång. När jag hade barnvakt passade jag på att springa en mil - bara för ren och skär glädje. Annars hade jag det så bra att när jag slutade jobba hade Sara sovstund på dagis och jag, som hade bytt om på jobbet, satte min ryggsäck där och sprang fem kilometer och kom tillbaka lagom tills hon vaknade.

Men så ramlade jag ner för en trappa och nu kan jag inte springa mer än femtio meter innan en vaden "smäller" och ytterligare femtio meter så säger det "pang" i den andra och därefter kan jag inte gå med någon reda på flera veckor. Därför passar promenader mig utmärkt. Jag talar om promenader som är så pass raska att jag inte kan ha kläderna efteråt utan måste byta om och duscha.

Raskt, Mina Vänner! Det är raskt!

Idag:

Antal steg (jag hade stegräknaren med mig på jobbet): 9762
Antal snabba steg: 8085 (alltså inga snabba steg på jobbet)
Antal minuter för snabba steg: 73
Antal förbrända kalorier: 340
Förbrända fettkalorier: 21.9 gram

Inga kommentarer: