torsdag 13 september 2007

Torsdag - den nya vilodagen

Egentligen har jag inte vilat jättemycket, det blev trots allt 6000 steg - men jag har känt mig mör i kroppen efter alla långpromenader - så det kändes vettigt att ta det lugnt. Idag var jag hos tandläkaren och hämtade min nya bettskena för ungefär samma pris som något väldigt väldigt dyrt. Jag har ordförråd som en författare - jotack jag vet. Bettskenan ska jag ha under nätterna så jag slutar förstöra tänderna genom att gnissla som en tok. Det gjorde ont när vi provade den och Maria (världens sötaste tandläkare) sa att det kommer bli ett smärre helvete att sova med den i minst två veckor, för att det tar tid att vänja sig. Därefter bör jag dock ha migrän mycket mer sällan - och sova djupare. Så jag hoppas på det bästa. Projekt Fem Fotografer fortgår. Jag har problem med min sista bild. Jag behöver en myra - men alla myror verkar gått i idé och det stör mig något alldeles fullkomligt. Well whatever. Nu ska jag krypa ner i sängen med min trevliga bok om personlighetsteorier. Jag har aldrig läst medicin och jag har svårt att förstå alla termer och ordkrumelurer som används - men jag ska göra mitt bästa.

En skum grej - så fort jag tränar går jag upp i vikt. Direkt! De gånger jag tagit det lugnt går jag ner i vikt. Det känns lite bakåtvänt. Ps bilden föreställer Gitta Sereny och hon är en kvinnlig förebild jag har. Hon utstrålar lugn, lycka och välbefinnande. Hennes böcker har jag recenserat på http://www.lettura.se/ och de är mycket mycket läsvärda!

1 kommentar:

Projekt: Promenad sa...

Upp- och ner i vikt måste nästan ha med dina muskler att göra!

Du är duktig och det går framåt. Heja Elin!

Eva