söndag 23 september 2007

Utvärdering vecka 6

Otroligt!

Vi har avverkat sex veckor och av vårt projekt återstår fyra. Bra jobbat! Precis som vanligt vill jag att alla skriver ner lite om hur veckan har varit för att vi ska tänka efter och hitta både det positiva som har varit och det som vi kanske upplever mindre positivt och med hjälp av det kunna gå vidare på ett ännu bättre sätt.


Eva:
Antal minuter steg: 449 minutrar snabba steg (drygt sju timmars motion)
Annan motion: Nix Pix
Bästa med vecka 5:
  • Elsa kom tillbaka
  • Jag köpte träningsbyxor hos H&M och slipper promenera i jeans
  • Känsla av att jag börjar likna en sportig kvinna ökar
  • Motståndet finns nästan inte alls
  • Promenerar jag inte en dag saknar jag det men jag kan inte ärligt säga att jag jublar inför en promenad
Mindre bra med vecka 5: En känsla i kroppen att jag saknar energi? Jag tror faktiskt jag har en släng av någon infektion i kroppen.
Veckans utmaning: Det var roligt att överraska med choklad och att vi är förnuftiga och inser att även själen behöver näring. Hurra för chokladprovning!



Elin Leticia:
46 000 (för en halvtimmas cykling inomhus tar jag 4000 steg)
50 minuters cykling inomhus
Veckans bästa: när jag inte orkat gå har jag bytt motionsform från gång till cykel, så jag ändå fått min motion!
Veckans sämsta: äter skitdåligt, massor av onyttigheter
Och jag har inte ens provat chokladen! :(



Molina:



Elsa:
Antal minuter steg:195 minuter
Annan motion: kanske min egna yoga/dansliknande jag gör när jag blir lite stel efter att ha suttit framför datorn och skrivit mycket...
Bästa med vecka 6:

*Att jag kom tillbaka och började med promenaderna igen :)
*Att jag inte gått upp i vikt av att inte promenera dessa två veckor vilket gör att jag kan dra slutsatsen: viktnedgång genom att promenera= hållbar viktnedgång
*Chokladprovningen med chokladen vi fick från snälla Eva
*Att jag upptäckte hur värdefullt det var att ta spårvagen 20 minuter bort till skogen och promenera där.

Sämre med vecka 6:
*långsam start med 3 promenader denna vecka istället för fem. Men jag är tillbaka igen iallafall.

Veckans utmaning:
Var världens bästa

Fillan:
Antal minuter eller steg: 10 timmar och ca 52 000 steg.
Annan motion: 2 gympapass.
Bästa med vecka 6:
  • Chokladprovningen. Tack söta Eva.
  • Godissuget minskar undan för undan.
  • Började lite smått med att äta enligt GI (inte varje dag, men mer eftertänksamt.)
  • Full fart framåt igen.
  • Viktminskning med 0,5 kg på bara några dagar när jag började med GI.
  • Elsa is back!

Sämre med vecka 6: Kan inte komma på någonting faktiskt!

Veckans utmaning: En kanonutmaning.

Inga kommentarer: