måndag 10 september 2007

Utmaning- Godisfri vecka.

Jag vill också utmana, så här kommer en utmaning till projektmedlemmar och våra läsare.

Jag delade med mig av mina mått tidigare idag. De hade kunnat vara ännu bättre om jag inte fuskat med godis och annat skräp på helgerna.

Därför tänker jag ta en godisfri (med godis menar jag godis, chips, läsk, bullar och kakor) vecka och utmanar er att göra detsamma. Jag började idag, men det är fritt fram att hoppa på när man vill. Jag tror nämligen att jag har ett sockerberoende-light och nu vill jag känna att jag har kontroll över situationen.

Jag kommer att rapportera hur det går för mig varje dag denna veckan och jag tänkte att de av läsarna som vill vara med hänger på i kommentarsfältet på mina inlägg kallade "Godisfri vecka". Om någon i projektet vill vara med så kan ni ju skriva egna inlägg... Och om ingen vill vara med så får ni ändå nöjet att läsa om min kamp mot godis och socker.
Är det någon som vill vara med?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till! Jag la ju ner sötsaksätandet när jag började i projektet och det gick över förväntan att komma ur sockerberoendet. Och jag VAR verkligen beroende... Numera har jag inga problem alls att avstå.

En av oss sa...

O shit. Jag som köpte kladdkaka och grädde och jordgubbar till mig och F bara för att. Jag är egentligen inte så sockerberoende - utom när jag tagit sömntabletter. Konstigt nog börjar de inte verka förrän jag fått i mig något socker. Men jag ska äta med gott samvete - och sen vara duktigare i veckan. Bra med utmaningar...:)
//E-L

maria sa...

Jättebra utmaning. Jag avstår dock nu.

maria sa...

... eh, avstår från utmaningen alltså.

Anonym sa...

Molina: Åh, du år bli min förebild. Alla tips mottages tcksamt, hur sjutton gjorde du?

ElinLeticia: Kladdkaka, fasen vad sugen jag blev. MEN. JAG. SKA. INTE.

Maria: Nähä, du fååår inte vara med på denna, för du ska "fö" ungen med allt du någonsin kan stoppa i dig efter det som varit.

/Fillan

Anonym sa...

Jag gjorde faktiskt ingenting mer än bestämde mej, det är hur skumt som helst. Jag laddade för en hård kamp, jag tvivlade på att jag skulle gå segrande ur det hela, och sen vara det bara över. Helt utan att jag ens direkt behövde tänka mej för. Antagligen var det FÖR lätt, sockermonstret ligger och lurar och precis när jag tror att jag är säker så... KAPAOW! :0)

Anonym sa...

Molina: Då är det bara att bestämma sig... :0)/Fillan

Projekt: Promenad sa...

Jag kan inte hänga på för jag äter så gott som aldrig godis, jag har inget behov av det och när jag vill unna mig något extra blir det något fräscht som druvor, mango, vattenmelon eller en god youghurt.

Många tycker det är tråkigt och därför brukar jag inte nämna det.

//Eva

Anonym sa...

Eva: Då är det bara att gratulera att du kommit dit jag vill vara ;0). /Fillan

Julia sa...

Jag ska köra avgiftning på mig själv när vi har flyttat, för i dessa stressiga renoverings- och pluggtider känns det hopplöst med ytterligare en grej att tänka på.
Men då ska det bli ett rejält uppsving på både matsidan och godissidan har jag bestämt.