söndag 30 september 2007

Utvärdering vecka 7

Veckans utmaning var att planera mellanmålen så att vi inte stod där utan att ha något att ta med när det var dags för jobb, studier eller mammaträffar. Själv har jag varit riktigt bra på veckans utmaning, jag mår bra av att äta risifrutti två timmar efter lunch - det är mättande och sylten är söt och god. Jag har till och med köpt risgryn och gjort mig egen risifrutti - mycket billigare och för mig som gillar att laga mat var det extra roligt.

Det är alltså dags för veckans utvärdering.

Fungerade det med mellanmål, tog du dig tid att planera i förväg, mådde du bra? Dessutom hur mycket har du rört dig den här veckan?

Fillan:
Antal promenader (minuter): 7 promenader (ca 7 timmar)
Annan motion: Ett gympapass och en löptur.
Veckans utmaning: Tre födelsedagar samma vecka sabbade min plan att inte fika.
Det bästa med veckan: Att jag hann med en hel del som jag hade att göra denna vecka inför, te.x. kalas, barnkalas och pärlträff.
Efter promenaderna och all motion jag ägnar mig åt känner jag hur stark jag har blivit sedan projektet drog igång.
Mindre bra med veckan:
Molina hoppade av projektet.



Eva:
Antal promenader (minuter): 6 promenader, 510 minuter snabba steg
Annan motion: En kortare cykeltur
Veckans utmaning: Fungerade fint. Jag fortsätter. Planering är tydligen "a och o"
Det bästa med veckan:
  • Att jag kan se att jag har gått ner i vikt med blotta ögat
  • Mina ben har blivit finare och slankare
  • Jag har en känsla av att vara stark, frisk, kry
  • Efter promenaderna mår jag himla bra, det är i mångt och mycket den känsla som får mig att fortsätta
Mindre bra med veckan:
  • Molina hoppade av projektet. Hon var verkligen ett komplement till oss andra fyra och jag tyckte det var roligt att läsa hennes inlägg om promenaderna med tonårsbarnen, till och från jobbet och långpromenaderna.


    Elin Leticia:


Elsa:
Antal promenader (minuter): 260 minuter
Annan motion: nej
Veckans utmaning: var svårt att planera mellanmål när jag pluggar hemma. Det blir mest så att jag tog nåt som var nära, men det blev fakstiskt en del morötter.
Det bästa med veckan: Att jag kommit på en massa dikter under mina promenader. Jag tänker alltid så klart när jag promenerar och får en massa bra ideér.
Det sämsta med veckan: Att Molina försvann från projektet.

Inga kommentarer: