fredag 14 september 2007

Det blir en solig dag

I dag skiner solen och det kommer den att fortsätta göra.

Efter massagen i går mådde jag som en prinsessa, den var värd varenda krona. Jag mår fortfarande bra och känner mig lugn och rofylld i själen, det speglar sig i kroppen. Eller är det tvärtom.

I morse ringde klockan lite lagom sådär, jag tog min morgonpromenad och har precis ätit frukost. Jag äter fortfarande filmjölk med färsk frukt, nötter och russin och ganska ofta tänker jag att en utmaning kan förändra något så viktigt som en frukostvana. Själv var jag övertygad om att jag, så fort jag fixat utmaningen, skulle återgå till min gröt. Det har jag inte gjort utan längtar varje morgon tills det är dags att hacka nötter och frukt. Det är en njutning och jag känner hur bra kroppen mår. Senare under förmiddagen ska jaga cykla till ICA och köpa två paket blåbär.

Jag dricker inte alkohol (ytterst sällan), jag går inte på krogen, jag äter inte lunch ute, jag röker inte och nyttjar inte karlar så jag har råd att lägga 50 kronor på två paket blåbär. Det räcker till frukost under sex dagar - å andra sidan tar jag lite filmjölk med frukt (läs: blåbär) även som efterrätt då och då, därför är det en sanning med modifikation.

Dagen i dag:

Antal steg: 9003

Antal snabba steg: 7113

Antal minuter snabba steg: 65 (jag stannade och fotade några gånger)

Förbrända kalorier: 315

Förbrända fettkalorier: 20,1 gram

Sträcka 6.48 km

2 kommentarer:

Projekt: Promenad sa...

JAg hoppas att det inte kostar att nyttja karlar för då blir min räkning saftig. Fast jag har ju bara en, karl alltså! ;-) /Fillan

Projekt: Promenad sa...

Hihi!

Eva