söndag 23 september 2007

Viktrapportering Elsa

Denna vecka kom jag tillbaka efter två veckors frånvaro från mina promenerader. När jag vägde mig i morse så tänkte jag att jag säkert hade gått upp på dessa två veckor. Men till min förvåning så vägde jag 65,8 kg vilket är exakt vad jag vägde när jag senast vägde mig!

Min startvikt var 68kg - dagen efter att en vecka gått - söndagsmorgon - vägde jag mig;
vecka 1:66,8kg
vecka 2:65,8kg
vecka 3:missade vägning
vecka 4: -----
vecka 5: -----
vecka 6:65,8kg

Min vikt har varit precis samma som när jag senast promenerade. Att inte promenera på två veckor har inte fått mig att lägga på mig det som jag gick av de tre första veckorna vilket var 2,2 kg. Viktnedgången var alltså så långt ifrån jo-jo effekt som man kan komma utan höll i sig. Och det är ju himla bra. Hade man gått ner i vikt för att man ändrat sina matvanor mot hur man vanligtvis åt så skulle man nog gå upp i vikt igen när man började äta som vanligt. Med promenader blir det alltså annorlunda.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat Elsa och vilken bra reklam för promenader!

Jag är glad över att du är tillbaka.

Eva

Anonym sa...

Tack Eva :)

Projekt: Promenad sa...

Jättebra kämpat!! Också glad du e tillbaka// E-L

Anonym sa...

Tack :)

Fillan sa...

Verkligen bra gjort! Så skönt att du är tillbaka! Kram