söndag 16 september 2007

Söndagspromenad

I dag blev det en långpromenad, det passar bäst in på söndagarna för mig. En lång promenad utan tider att passa, kameraväskan över axeln och stavarna i händerna. De där sistnämnda är på tok för långa. Jag köpte dem på "Team Sportia" för något år sedan och litade helt och fullt på säljaren. Men med facit handen så är de nästan tjugo centimeter för långa.

Jag är missnöjd - förstås - och går inte tillbaka till den affären i första hand. Nu handlade jag inte där mer än att det är en "piss i Missisippi" för dem att mista mig som kund, och jag tror inte min erfarenhet av dem påverkar resultatet alls. De har en kund mindre, det är allt. För visst hade det varit ok att säga "jag vet inte hur långa ett par stavar ska vara, men om du väntar en stund ska jag gå och fråga"?

Nåja...långpromenad.

Antal steg: 11874
Antal snabba steg: 10586 (kameran var med)
Antal minuter snabba steg: 97
Förbrukade kalorier: 408
Förbrukade fettkalorier: 27.5 gram
Sträcka: 8.54 km
Antal steg per minut: 112!

Den som är observant ser att jag har fått ytterligare ett mätresultat, nämligen "antal steg per minut". Det är "Stegräknare.se" som har skickat en stegräknare från Silva, den heter "ex-ped go", och bett mig testa den. Så det har jag gjort för första gången i dag. Om vad jag tycker om den återkommer jag till om några dagar.

Nu väntar en dusch och resten av en skön och härlig söndag.

Inga kommentarer: