lördag 29 september 2007

Min nya kniv

Vi hade en frukostutmaning i projektet för några veckor sedan och jag bytte ut min grötfrukost mot fil med färsk frukt. Innan jag gjorde det visste jag med säkerhet att jag skulle byta tillbaka så fort jag fick chansen.

Men där hade jag fel!

Jag äter fortfarande fil med färsk frukt. Nu är blåbären slut i butikerna eller är de för dyra för att jag jag ska tycka att de är värda pengarna. I går plockade jag fram en apelsin, som jag inte gillar att skala eller äta speciellt mycket, och filéeade den med min kockkniv. Det blev jättegott utan det vita sega och utan "skinnet" som omger varje klyfta. Därför köpte jag en filékniv i går, en av ICA:s stämplade varor (de som är märkta med ICA-köket håller kvalitén).

I morse filéade jag för glatta livet och himmel vad gott med apelsin i fina små bitar utan något vitt "skinn" och kiwin hängde med i bara farten. Mums! Bra med C-vitamin, gott till tusen och roligt med en riktig filékniv.

Inga kommentarer: