fredag 14 september 2007

"Godisfri vecka" Dag 5

Tjohej, idag har det inte varit några problem att skippa sockret alls. Var på middag ute med ett gäng kompisar från mammagruppen nu i kväll och när det var dags att beställa tog alla läsk- utom jag för jag tog mineralvatten, jag gillar inte ens läsk egentligen (jo, en iskall cola om det är en riktigt het sommardag, men hur ofta är det det???). När det var dags för dessert tog jag bara en kopp varm choklad, så där blev det väl lite socker, men med tanke på att jag gått 16 192 steg idag så tyckte jag att jag fick. Jag är inte ute och äter mer än kanske 2 ggr om året heller så... Med småbarn blir det oftast hämtkäk och då äter man ju aldrig dessert.

En bra dag helt enkelt!

1 kommentar:

Projekt: Promenad sa...

Du knatar på som en gnu! Jag kommer sällan upp i över 10000 steg och du är sällan under!

Kram,
Eva