torsdag 20 september 2007

En mjukgrå torsdag i september


I går var det inte min dag. Det blåste genom märg och ben, en elak vind. Varken sommar eller höst. Jag åt för lite till frukost, hann inte med att laga ordentlig mat och självklart började kroppen skrika och protestera och sedan var det för sent att reparera.

I dag är det en mjukgrå torsdag i september, det är höst och det är sköna vindar som inte stör och inte är illavarslande. När jag rundade hörnan vid "Ripps", som är Bromöllas modecenter om har gott om pengar och är över 70, skrek en mås lite försiktigt mellan sovande hyreshus.

Det var svårt att stiga upp och ut och promenera. Jag låg kvar i sängen och tänkte "du kan ta en vilodag" som varvades mellan "valet mellan att må extra bra och få en bra start ligger i att kasta benen över sängkanten och ge dig iväg" och "du borde sluta stressa" och "tänka på alla kläder du har köpt och som sitter så bra, ut och promenera".

Till slut gav jag mig iväg. Egentligen längtar jag bara efter att vara hemma, men strax ska jag iväg med bussen för att visa bilder och sedan måste jag laga mat och vila för i natt är det dags för ett nattpass. Därför var jag tvungen att ut och promenera på morgonkvisten.
Nu - efteråt - är jag förstås nöjd.

Bra jobbat, Eva!

I kväll kommer här att dyka upp ett mycket bra erbjudande till de som läser bloggen och inte är deltagare i projektet. Håll ögonen öppna!

Dagen i dag:
Antal steg: 8232
Antal snabba steg: 8124
Antal minuter snabba steg: 72
Förbrukade kalorier: 276
Förbrukade fettkalorier: 20,9 gram
Sträcka: 5,92 km
Antal steg per minut: pendlar mellan 100 och 120

2 kommentarer:

Anonym sa...

det verkar bli höst i hela landet nu... med regn och rusk men vi får fortsätta promenera ändå!

Kram

Projekt: Promenad sa...

Skönt att denna dagen är bättre! /Fillan