fredag 14 september 2007

Vecka 5

Så var det dags för vecka 5. Halva "Projekt: Promenad I" har snart passerat. Den här veckan har vi inga utmaningar utan ger oss tid att hämta in allt från spegelövningar, avslappning och exotisk frukt. Men fem promenader kvarstår och att äta bra finns alltid i våra hjärtan.

Molina:
Söndag - > En rejäl promenad på två timmar (12098 steg) i sällskap med äldste sonen. Underbar promenad som innefattade att gå i gamla fabrikskvarter, vid vatten och i skogen.
Måndag - > Rask kvällspromenad på 60 minuter. Jätteskönt!
Tisdag - > Jag for runt som en skållad råtta på speed hela dagen (och förbannade mej själv som lämnat stegräknaren hemma). Och det var inte slut med aktiviteter bara för att arbetsdagen var slut, nähä då. Men någon regelrätt promenad hann jag helt enkelt inte med.
Onsdag - > Tre promenader om en halvtimme var. Mer blev det inte.
Torsdag - > Vilodag! Började känna mej risig igen...
Fredag - > Kraxade mest när jag var tvungen att prata. Jobbade heldag dock och avrundade med födelsedagsfirande av pappa innan jag kroknade rejält.
Lördag - > Sov bort hela dagen med korta vakna avbrott för mat, dryck och hostattacker.



ElinLeticia:
Söndag: 8772 steg
Måndag: 9036 steg och cykeltur fram och tillbaka till affären
Tisdag: 12 000 steg där 10 000 var aerobics!....känner mig mör som fasiken just nu.
Onsdag: 11 776 steg - men känner mig hängig igen...inte särskilt bra. Cyklade dessutom fram och tillbaka till affären och dog nästan...:)
Torsdag: 6000 steg


Fillan:
Söndag -> Stilla promenad i svampskogen med familjen (5 300 steg). Gympapass 1 timme på kvällen.
Måndag -> Storstädning (flängde runt som ett torrt skinn i huset) 3 000 steg. Vilodag (om man kan kalla storstädningsdag för vilodag).
Tisdag -> Promenad med barnen delvis i vagn på fm. 5 703 steg (2 787 aerobicsteg). Svamppromenad med familjen 6 000 steg (2 000 aerobicsteg). Gympapass 1 timme på kvällen.
Onsdag -> Promenad med barnen 6 700 steg.
Torsdag -> Promenad på fm. med Ebba och barnen. Kvällspromenad med "svärmor" 11 000 steg.
Fredag -> Promenad på f.m med "svärmor" 12 000 steg. Promenad på stan med ett gäng tjejkompisar 4 192 steg = 16 192 steg idag.



Elsa:
Time out på grund av personliga skäl, på banan igen inom de närmaste dagarna



Eva:
Söndag -> Långpromenad på 11584 steg (snabba steg 94 min)
Måndag -> Promenad och IKEA-besök: 13951 steg (snabba steg 72 min)
Tisdag -> Promenad och jobb 9762, snabba steg 8085 (73 min)
Onsdag -> Promenad och shopping 10854 steg, snabba steg 7000 (63 min)
Torsdag -> Promenad 9467, antal snabba steg 8005 (72 min)
Fredag -> Promenad 9003 steg, anta snabba steg 7113 (65 min - jag stannade och fotograferade)

2 kommentarer:

Hanna sa...

Hej promenad-kompisar!
Kul att se att det går så bra. Jag antog veckans utmaning som besökare och hade måndag och tisdag som vilodagar ;-), men fick mina promenader både onsdag och torsdag.
Eva- vilken slump att du gick på IKEA i måndags, för det gjorde jag med. Är i tagen att köpa nya köksluckor och det blir inte alls det jag hade tänkt mig.

Ha det bra

Anonym sa...

Tjingling, Kära Fina Hanna!

Var du på samma Ikea som jag? Jag har ju dålig koll på var folk bor och om det är i närheten av mig blir jag alltid häpen. Jag var i Älmhult. Har du sett mitt kök? Jag har ett splitternytt som kommer från IKEA och jag är supernöjd.

Riktigt nöjd.
Kolla på min hemsida: http://monkeytoys.com/evasfotodagbok