lördag 29 september 2007

Mörkt ute

Jag har berättat att jag jobbar skift och därför måste jag planera in i förväg när jag ska ta mina promenader, hade jag inte gjort det hade jag inte lyckats med det är projektet för egen del. Den här helgen jobbar jag från 8-17 i dag och 6-18 i morgon och jag vet med mig själv att jag är trött och inte riktigt litar på, tog jag promenaden tidigt i morse. I morgon hoppar jag över för om man arbetar 12 timmar finns det inte mycket ork kvar.

Därför var jag ute redan innan solen gått upp. Fortfarande känner jag motstånd när kockan ringer men det mentala har vuxit och när jag trycker på "snoze" hinner jag tänkt på hur jäkla bra jag mår när jag kommer hem efter en promenad, hur klar i huvudet jag känner mig på jobbet och hur mycket bättre dagen blir.

Därför slänger jag benen över sängkanten och ger mig i väg.

I dag tänker jag prova att gå en liten sväng på lunchen också. Jag testar fortfarande den nya stegräknaren jag fick för att prova och där finns ett inbyggt alarm när man har nått sin målsträcka. Den satte jag gansksa högt i dag och med morgonpromenad, till och från jobbet-promenad och en kortare lunchpromenad borde jag komma i mål. Det ska bli spännande!

Morgonpromenaden:
Antal steg: 8122
Antal snabba steg: 7873
Antal minuter snabba steg: 70
Antal förbrukade kalorier: 275
Förbrukade fettkalorier: 20,5 g
Sträcka: 5,84 km


Nu ska jag fortsätta i dagen.

Inga kommentarer: