söndag 30 september 2007

Frukostgott

Tidig söndagsmorgon, jag ska till jobbet och ute är det mörkt, regnet piskar mot rutorna och jag är riktigt trött efter åtta dagars arbete på raken.

Men så plockar jag fram min fina filékniv och de små fina apelsinbitarna lyser gult, det är en fröjd att låta kniven glida längs med insidan på skalet på kiwin och bananerna kompleterar det hela i färgen. Faktiskt lägger jag de bitar som inte håller måttet åt sidan - sedan avslutar jag med russin och nötter.

En perfekt morgon trots att jag inte fick något kaffe eftersom mjölken var slut.

Vågen visar 70,7 kg - vilket är en förändring med 4 hg sedan förra veckan och åt "fel" håll. Fast det gör inte så mycket för efter sju (åtta, jag tjuvstartade) veckor känns min kropp starkare och jag kan se och känner att min kropp är fastare. Ja, jag är helt nöjd med att jag har börjat promenera, jag är nöjd att jag och Fillan kläckte den här idén annars hade jag aldrig kommit iväg och jag känner en stor skillnad i orken.

När jag sätter mig på en cykel känns det som om jag från första sekund trampar på utan motstånd för att tidigare ha kämpat för att komma upp i fart. Nu säger det bara "swich" och så är jag iväg.

Och 4 hekto plus? Spelar ingen som helst roll, jag är nära min "drömvikt" för mig men framför allt har jag ändrat flera små saker till det bättre och sammanlagt känner jag mig nöjd.

Inga kommentarer: