torsdag 20 september 2007

Det finns inget dåligt väder.....

Idag var en sån där dag då det känns som om allt gick fel; datorn krånglade och allt jag tänkte göra gick lite sämre än väntat. Jag var irriterad och ledsen när jag bestämmde mig för att försöka pigga upp mig med en promenad...
Ute regnade det och folk omkring mig verkade ha bråttom hem och in i sina varma hus. Jag hade ett parapyl med mig och joggingskorna på mig och tänkte först " nä ska jag kanske inte gå hem och ta en kopp the istället... det regnar ju faktiskt" Men det gjorde jag inte utan jag hoppade på spårvagnen och åkte till ett stort naturområde en bit bort ifrån centrum. Det regnade och träden droppade vatten på mig när jag gick i skogen, men oj vad mycket gladare jag kände mig efter ett tag. Jag gillar verkligen att promenera i naturen - det känns som om man hämtar energi på ett helt annat sätt än när man går på gatorna i staden. Jag är glad för min promenad idag

2 kommentarer:

Projekt: Promenad sa...

Hejja Elsa! Jag tycker också att det är mer inspirerande att gå i skogen. /Fillan

Projekt: Promenad sa...

Elsa, det är magiskt med naturen och när jag läser det du skrivit så känner jag en längtan ut bland träden.

Eva