torsdag 13 september 2007

Solen skiner

Man ska följa sitt hjärta.

I går köpte jag skor som var dubbelt så dyra som jag hade tänkt mig. De kostade 999 kronor och istället för de här röda, mjuka, sviktande skorna kunde jag valt ett par för 499 - fast de var hårda, svarta och utan den där "krama om och stötta"-känslan.

För med en promenad i bagaget är det så jag känner det. Skon sluter om foten och stöttar mig i stegen jag tar. De första tusen metrarna var jag extra observant och känslan jag fick var att fötterna kändes som när jag har tagit ett fotbad - de var varma på ett behagligt sätt och - ja, jag gick på luftkuddar!

Jag är glad för mina tjusiga röda skor, de matchar dessutom min kameraväska och i dag när solen nästan sommarlyste, hade jag ljusa jeans och en röd långärmad top. Jag kände mig fin och det är inte att förakta. Det är detaljerna som piggar upp!

I dag:
Antal steg: 9467 (jag hade stegräknaren på mig i morse när jag gick hem från jobbet)
Antal aerobicsteg: 8005
Tid för snabba steg: 72 min
Förbrukade kalorier: 327
Förbrukade fettkalorier: 21,1 gram
Sträcka: 6,81 km

Förutom mina nya fin älsklingsröda skor skiner solen och jag ska få min belöning för fem avklarade veckor i projektet. Jag ska om mindre än 30 minuter ligga på massagebänken och få reda på hur det känns med "Hot Stone". Dessutom kom en glassig tidning med posten (jag gör som Fillan, prenumerar när det är extra förmånligt) som jag ska njuta av i kväll.

Kärlek och Promenader åt alla!

3 kommentarer:

Projekt: Promenad sa...

Åh, vad härligt med röda skor, du glömde en sak. Den matchar ju din omron också =). Kram Fillan

Anonym sa...

En sak till, det gäller att vara rädd om fötterna. Det måste väl vara värt priset på skorna flera gånger om?

Anonym sa...

Fillan: Ja, jäklar! Det hade jag glömt!

Desirée: Ja, det är värt det och jag är glad att jag tog det beslutet. Du har helt rätt.