söndag 16 september 2007

Helkroppsbild vecka 5 - halva tiden har gått


Jag har gått ner ungefär ett halvt kilo i veckan sedan projektets start. Mest syns det kring magen men jag märker också hur min kondition har förbättrats. Målet är långt ifrån nått - men jag gillar att jag går ner långsamt - MEN SÄKERT. Hitills har jag gjort en hel del saker för att förbättra min allmäna hälsa.



  • Jag har blivit dagmatte åt en underbar pudelvalp fyra dagar i veckan

  • Jag har skaffat en bettskena från tandläkaren för att sluta gnissla tänder - och därmed garanteras bättre nattsömn (och det fungerar - det märker jag efter bara tre nätter!)

  • Jag har köpt ett par jättesköna promenadskor för bara 99 kr

  • Jag har också gjort inköp av en skön regnjacka så att det inte ska finnas några ursäkter att gå ut och gå - även om det regnar

  • Jag har ätit mycket mer frukt och grönsaker och dragit ner på sockret (men inte slutat helt för det tror jag inte ens jag vill)

  • Jag har börjat cykla igen! Det är skitläskigt och jag vajjar som ett rö i vinden, men det är en utmaning och jag känner mig stolt.
  • Jag har köpt en underbar tröja som belöning för mina 5 veckor (bild kommer senare)

2 kommentarer:

Projekt: Promenad sa...

Åh, du har ju kommit en bra bit på väg... Jag ska också skriva en sådan lista... /Fillan

Anonym sa...

Du håller verkligen igång!

Och duktig är du i fotoprojektet också!

Heja!