onsdag 12 september 2007

"Godisfri vecka" Dag 3

Jag visste ju att det skulle komma, är så sugen att jag nästan skakar. Jag är så sugen på choklad att jag i ren desperation kokade varm choklad med enbart mjölk och kakao (inget socker). Visst få jag chokladabstinensen mättad, men det är något som saknas. Nu ska jag snart gå en runda med ungarna så jag får tänka på annat!

*nynnar; Sugar oh oh oh oh oh, oh honey honey*

Förresten; visste ni att man får dålig hy efter några dagar när man slutar med skräpet. Det är övergående, men slaggprodukterna måste ju ut!

4 kommentarer:

Projekt: Promenad sa...

Ett tips - som sjukt nog fungerar om man är sockersugen. Köp barntandkräm med sån där läskig färg. Det smakar som bubbelgum. När jag låtit bli godis har jag borstat tänderna som en tok - för det hjälper faktiskt lite eftersom det smakar så äckligt sött....
// ElinLeticia

Anonym sa...

Stå ut! Stå emot! Snart känns det bättre! :0)

Julia sa...

För mig är det bästa att _göra_ något. Jag blir godissugen om jag har för mycket tid att Andas Ut och Tänka på. Full rulle, då kryper det inte ner så mycket onyttigt ;)

Projekt: Promenad sa...

Julia; Tack för tipset. Jag ska ha detta i minne nästa gång suget slår till