tisdag 25 september 2007

Tisdag morgon, luften är klar och det är stilla i byn



Tyvärr var jag tjugo minuter för sent uppe i dag - jag valde att ligga kvar i sängen istället. Jag visste att solen skulle gå upp klockan 6.52 och de bästa bilderna över vatten - ja, annars också - är just i gryning och skymning.


Det blir sagolikt i naturen och ibland kan jag banna mig själv för att jag köper kläder och annat istället för kamerautrusning. Vid Strandvägen såg jag mellan husen stor fågel som gled över en blank vattenyta och jag önskade att jag hade varit närmare.


Men jag fick flera bra bilder och jag fick en skön långpromenad i en ljuvlig höstmorgon.


Det blir en bra dag i dag.


Dagen i antal steg (fram till 09.00 - det blir mer under dagen fast inga promenader):

  • Antal steg: 12160
  • Antal snabba steg: 9955
  • Antal minuter snabba steg: 90
  • Antal förbrukade kalorier: 413
  • Antal förbrukade fettkalorier: 25,5
  • Sträcka: 8,75 km
  • Snitt steg per minut: 112


Alla dessa uppgifter (utom snitt per minut) får jag via min stegräknare, det är en Omron i modellen "Walking style II", den levereras med hållare för höften och med ett band och fäste så att man kan ha den om halsen. Stoppar du den i väskan eller fickan räknar den stegen då också!


Under september ut får du som läsare av den här bloggen 10 % rabatt på Stegräknare.se, skriv "promenad" i meddelandefältet och rabatten blir din. Jag kan lova att promenaderna blir mycket roligare om du har en stegräknare.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Köpte en stegräknare (Omron) och har haft den varje dag. Nu ligger den bortglömd i min byxficka på jobbet, har legat hemma en vecka i bihåleinflammation och har inte rört mej ett dugg. Alla mina goda föresatser rann ut i sanden, men snart blir det nya tag! Ha en skön dag!

Anonym sa...

Gerd, Kära Du! Jag berättade om dig för personalen på Stegräknare.se och de tyckte du var en solskenshistoria.

Du är det - ett solsken!

Puss.

Anonym sa...

Tack!

Anonym sa...

Låter som en härlig promenad och en fin, avancerad stegräknare :)

Anonym sa...

Elsa: Det är nästan som en lite levande maskott!

Anonym sa...

Nu har även jag köpt en omron. Väntar på den med spänning.

Anonym sa...

Alexandra! Grattis, jag är helt nöjd med min och det vet jag att Fillan också är, dessutom leveras de snabbt som attan!

Vilken färg valde du?