torsdag 27 september 2007

Efter jobbet

Grått, trist, ruggit, mer kallt än varmt och var är motivationen? Jo, i ny musik som jag laddat ner i min mp3-spelare. Efter jobbet gav jag mig iväg på en tur. Allra helst hade jag velat vara hemma i lugn och ro för att laga mat, vika tvätt, stryka och lite annat som skumbad och läsning.

Men, jag gick hem och bytte om, plockade till mig kamera, musik och gav mig iväg. Det är jag glad för nu eftersom jag vet att jag mår bättre av en promenad.

Antal steg: 8524
Antal snabba steg: 7853
Antal minuter snabba steg: 74
Förbrända kalorier: 307
Förbrända fettkalorier: 19,8 gram
Sträcka: 6,13 km

Nu ska jag vidare i dagen. Först en dusch och sedan matlagning innan jag ska ordna fika till ett möte på bibblan. Det är jag och Urban som ska ha en kurs tillsammans, den heter "Papper, Penna & Poesi". Det vi ska göra i dag är att grovplanera och sedan ansvarar vi för varsin del. Det ska blil roligt och känns inte speciellt tungt med några timmars planering.

Biblioteket ligger ju i kvarteret bredvid min lägenhet.

I morgon jobbar jag mallan 6 och 12.45, efter en lunch ska jag cykla till Gualöv för att lämna in lite bilder som ska ramas in. Efter det är det dags för en promenad. På lördag ska jag jobba över mellan 8 och 17, frågan är om jag orkar upp och promenera innan dess? Jag tycker bäst om att promenera på morgonen, jag ser samhället vakna, jag har störst chans till fina bilder och jag mår toppenbra i min start på dagen.

Så...ja, jag har nog kommit så långt att jag föredrar promenader framför inte promenader.

Inga kommentarer: