tisdag 11 september 2007

Puma


"Många bloggare har skrivit om fenomenet att unna sig de senaste veckorna. Att det blir så väldigt mycket rabalder när man tackar nej till en kaka och att det egentligen är sanslöst att unna sig saker som är dåliga för kroppen (och att man istället borde unna sig andra saker som en ny hårfärg eller annat).
Lite så är det med min träningssyn. Fast tvärtom. För medan folk ofta tränar för att kunna äta, eller tränar som en slags bakläxa, så tränar jag för att det ger mig energi till alla andra jobbiga saker i vardagen. "

Om du klickar på rubriken kommer du direkt till Pumas hemsida. Ovanstående citat håller jag med om - att äta bra frukost, promenera (eller som Puma köra spinning) och sedan fortsätta med fräsch mat och på kvällen unna sig god frukt - ja, då känner jag hur varje cell vibrerar i kroppen.

Gör ett försök du också!

Det är upp till var och en vad man vill unna sig, jag föredrar fräsch mat, badskum, en ny bodylotion eller massage som exempel (det hänger nog mest på ekonomin men fräsch mat vill jag absolut ha), andra får gärna träna och sedan unna sig sötsaker.

Men om du inte vet hur det känns att ha en dag med nyttig mat, fräscha sallader, motion och annat gott - prova får du se hur både hjärna och kropp reagerar.

Gör det!
Ingen annan kan välja åt dig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det sjuka är att jag var en av dem... träningstjejerna. Sedan blev jag gravid och allting barkade utför. Med svår foglossning och svårigheter att gå fanns det inget kul med träningen kvar. Hur kul är det att titta på folk som tränar när man inte får vara med? Det var därför jag slutade som gyminstruktör! /Fillan

Anonym sa...

Men det behöver inte vara på gym, nu håller du igång på annat sätt.

Jag höll på med aerobic i åtta år, tränade gärna dubbelpass och flera gånger i veckan. Min kropp var "skärpt" och jag mådde jättebra. Innan dess joggade jag i flera år tills jag skadade mig på en trappa och fick välja bort.

Jag menar inte att man ska gå på just ett gym - jag menar att hålla igång med det som passar var och en. Att prova en dag där man ger kroppen och hjärna vad den behöver och känns hur njutningsfullt det är.

Kram.

Anonym sa...

Japp, nu håller jag igång på andra sätt och det känns skitbra.

Fast jag betonar fortfarande att det är bättre att gå en lång promenad, käka en japp och må bra än att bara smälla i sig en japp och sedan ha ångest.

Vi får inte bli fanatiska ;0), så vi skrämmer bort våra kära kompanjoner! Kram Fillan

Anonym sa...

Och ovanstående inlägg var skrivet med en stor portion humor och glimten i ögat, jag tror inte det framgick... Jag tror det ska mer till att skrämma bort smarta tjejer! /Fillan