onsdag 29 augusti 2007

virrig tunga i rätt mun


Alltså. Jag sov bara tre timmar inatt (igen), var på jobbet före 07.00 OCH jobbade över en timme. Råkade dessutom bjuda på viss förnedringsfaktor på jobbet.

(umf, när jag läser dessa rader så undrar jag t o m själv hur klokt det egentligen är att jag får ha stort ansvar i ett projekt värt strax över 4,5 miljarder pengar :-S...)

Ja, alltså, inte den piggaste och bästa av dagar, dessutom ont i högerfoten så nu när jag strax ska till ge mig ut på Långa Tokcykelrundan anhåller jag VERKLIGEN om att på förhand få sätta etiketten "Extraduktigt" för att jag ens tar mig från mjuka soffan (råkade dimpa ner där när jag kollade posten).

Så det så. *plut*

Dagens exotiska frukt blev en sharon. Det var inte direkt nåt nytt, men jag blev så hysteriskt sugen, de var stora och fina, väldigt goda.

Min vinst kom dessutom med posten idag! Tack Ärtan Pärtan!

Och så haver jag syndat: en stoooor påse lösgodis. Fast den är äcklig redan efter halva... så resten får ligga kvar i påsen till en annan dag ("en ny dag, en ny desperation" ;))

7 kommentarer:

Anonym sa...

*applåderar och gör vågen samtidigt* Du är ALLTID duktig ju! På det där braiga viset :0)

Anonym sa...

Då kan vi synda ihop för jag ska snart käka fiskburgare med pommes från MAX. /Fillan

Anonym sa...

"Man behöver inte leda in mig i frestelse, jag kan gå själv" som det så vackert heter ;)

Fillan sa...

Haha, klokhet på klokhet. Jag gillar din felsägning också. *asgarv*

Anonym sa...

Sharon har jag har aldrig ätit, ska provsmaka den i nästa vecka. Minsann. För då är jag ledig.

Beundrar dig och din kapacitet, du håller igång dubbelt upp mot mig.

Anonym sa...

Jag kan VERKLIGEN rekommendera Sharon, ibland är det t o m alldeles lysande pris på dem (3-4 för 10:-). Min som jag köpte igår kostade 8:-, den var iofs stor och fin, men lite dyrt är det för en enda frukt, när man är van vid äpplen och bananer...

Jag känner mest att jag inte hinner/orkar nånting. Jag har skruvat upp "normalförväntningen" nu tror jag, coh skule helst vilja komma ut på 90 minuter tokpromenad alla dagar, men det går inte vare sig för fötter eller ork. Surt!

Anonym sa...

Ni har just lyckats åstadkomma ett våldsamt begär efter fruktsallad hos mig. Jag tror det var sharonen som gjorde det, den hör till mina favoriter. Jag tror jag måste gå via Den Bättre Matbutiken idag och köpa sharon, vindruvor, mango och melon.