tisdag 21 augusti 2007

Nu vet jag!

Dagens promenadklädsel, iallafall ovandelen av den...
(den putande stegräknaren sitter på höger höft och ville inte vara med på bild)

Jag har bestämt mej för en ny belöning, jag ska beställa tid för fotvård! Jag är verkligen inte förtjust i fötter även om jag kan ha viss fördragsamhet med mina egna och Lillemans så klart. Hans kan jag ju till och med pussa på. Men sen blir det svårare... Nåja, men nu när jag använder fossingarna så pass mycket och travar än hit och än dit så borde väl lite uppmärksamhet ägnas dem också innan de ska stängas in i strumpor och kängor?

Det blev ingen glass på minikalaset, jag var inte ens sugen. Jag förvånar mej själv varje dag. Inget sötsug?! Inte för att jag kan påstå att jag saknar det. Däremot blir jag sugen på yoghurt varje kväll.

När sedan gästerna gått hem gick jag och Lilla M ut på en rask promenad. Vi gick åt "fel" håll mot vad vi brukar så det blev uppochnervända-världen där ett tag. Vilken vanemänniska man är! Och på tal om promenadklädsel... Joggingsskorna är ju gjutna, till det svarta tajts, svart kjol med vita blommor och en svart pikétröja. Och det gick bra det med.

Och när jag kom hem kollade jag stegmätaren, 15233 steg blev dagens notering. Det känns ju rätt så tillfredsställande vill jag lova.

Men nu är jag ju en smula svettig. Så snart Mannen sorterat klart tvätten ska jag ta en dusch innan Gilmore girls börjar. Och så ska jag mumsa i mej en tallrik yoghurt...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Över 15000 steg är ju kanonbra! Heja!

Jag har också ett kopiöst sug efter youghurt nu, ikväll blev det smoothie med frysta hallon och blåbär.

Hej tjejer - kolla, där är Molina! Säg gärna till henne att hon har Jimmy Jansson-frilla så blir hon så glaaaaaad :-D

*duckar*

Anonym sa...

fin stavnign av jojhuuuurt, jak kann staffa, jakk är inntä dumm.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

(jag råkade eka lite också)

Anonym sa...

Siv: Somliga straffar Gud på en gång har jag hört! :0)

Anonym sa...

Tid för fotvård låter verkligen som en utmärkt belöning tycker jag :)

Fin promenadklädsel förresten :)

Projekt: Promenad sa...

Jimmy Jansson kan slänga sig. Du är snygg i håret och det är inte han... /fillan

Anonym sa...

Elsa och Fillan; tack för komplimangerna! :0)