torsdag 23 augusti 2007

Nya frukostvanor

Denna veckas utmaning bestod ju i att försöka äta en nyttigare frukost. Jag brukar alltid äta frukost. Det är det första jag gör när jag har stigit upp och det som jag främst prioriterar om jag har ont om tid en morgon. Jag har aldrig kunnat förstå de som hellre ägnar sig åt att fixa håret eller sminka sig, nej för mig har det alltid varit jätteviktigt att äta frukost. Fram tills denna veckan så åt jag dock en rätt trist och tråkig frukost. Jag åt alltid : och då menar jag varenda dag - samma sak - fyra skivor Wasa knäckebröd med ost på och ett glas apelsinjos. Den frukosten var inte direkt onyttig men den gav kanske inte heller all energi och näring som jag behövde. Dessutom hade det börjat kännas rätt rutinmässigt och inte alls så njutningsfullt.
Den här veckan har jag däremot ätit mycket bättre frukostar. Jag äter youghurt med muslie, två knäckemackor, juice och tar mig dessutom tid att dricka en kopp the till frukosten. Det är mycket bättre! Hade tänkt försöka börja äta havregrynsgröt med frukt eller äppelmos till frukost senare i veckan.

Har också vågat mig på att fota en bild här till bloggen med min digitalkamera.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag åt rutinmässigt gröt och utmaningen var jag inte superglad åt - men fy tusan vad överraskad jag blev! De tre senaste morgnarna har jag ätit vaniljyoughurt med färska frukter, russin och nötter och det vattnas i munnen bara jag tänker på det! Jag bytte ut mitt kaffe mot te första morgonen men har fortsatt med kaffe efter det.

Anonym sa...

Jag verkar vara den enda som inte bytt ut frukosten. Men jag gillar ju min yoghurt :0) Jag ska ta tag i det där i helgen. tror jag... :0) Din bild var iallafall fin det ser inbjudande gott ut!

Projekt: Promenad sa...

Jag tycker din bild var jättefin, gillar hur solljuset faller in på din "frulle". Måste bara berömma din supervändning angående frukosten, för det där ser ju jättegott ut! Kram Fillan

Anonym sa...

Tack ;-)

Visst känns det mycket roligare och godare nu att äta frukost när man tänker lite mer på vad man äter?