onsdag 22 augusti 2007

God frukost och hundförhoppningar

Åt en god frukost med mixade frukter, äpple, apelsin, nektarin och musli. Men har fortfarande ont i magen på ett sätt som inte känns bra alls :(
men nu ska vi snart till stan och träffa Ockis matte. Jag hoppas verkligen jag får det här jobbet för det skulle underlätta mycket för mitt deltagande aktivt i Projekt Promenad. Jag hade funderingar på att gå med i yogagrupp eller på Gerdagymmet, men har bordlagt frågorna tills vidare. Promenader, cykling och hundpassning räcker gott. Kanske kommer det fungera att lägga in något träningspass längre fram - men vill inte gå för fort fram. Jag har döpt min stegräknare och den heter Ossi. Faktiskt döpte jag den innan jag fick veta att hunden hette Ocki :) men nu heter den så iallafall. För klart man måste ha namn på sin favoritleksak!

3 kommentarer:

Fillan sa...

Åh, lycka till! En hundkompis måste ju vara det ultimata. Jag har frågat katten fall han vill följa med mig ut men han bara fnyser åt mig!

Anonym sa...

Jag har promenadhjälp av min dotter, perfekt tillfälle att dryfta livets underligheter och stordåd medan man går :0)

Projekt: Promenad sa...

Vill bara säga att du tänker helt rätt angående din träning. Ta inte på dig för mycket nu i början, det är bättre att få in bra rutiner med promenaderna och kosten till att börja med, det är ju en ganska stor livsstils- förändring du/ vi har dragit igång. =) /Fillan