måndag 27 augusti 2007

Kaktusfikon och andra taggiga ting

"Va, ska'ru plåta? Vänta, jag vill också vara med!"


Jag tog mig en låååång lunchpromenad idag, hämtade ut reserverade böcker på bibblan (bl a Karin Wahlbergs nya, mums!) och passade också på att besöka favoritbutiken Ericssons Frukt & Grönt (om ni nånsin kommer till Västerås är denna butik ett måste!) - där om någonstans borde jag hitta frukt jag aldrig tidigare testat, och si: två italienska kaktusfikon kostade för dagen 10:-, jag tog ett blont och ett rött.

SMASKENS! Båda sorterna var goda, möjligen med en liten fördel för den röda. Färgen på den var dessutom underbar, jag borde ha plåtat den skalad men jag hann inte, det sa bara *schlorrrp* så hade jag råkat äta upp den. Varning dock för taggarna. Jag borde ha tittat lite närmare, men jag missade det - nu har jag taggar kvar i ena långfingret som är lögn i helsike att få ut.

Är det något figurrelaterat som jag med åren har kommit till rätta med så är det min stora rumpa. I måååånga år led jag, kände mig fet och ful (miiiihihi, jag vägde 20 kg mindre då än nu, men rumpan syntes relativt resten av kroppen då också), ända tills jag såg en kvinna av förmodat afrikansk härkomst som formligen SEGLADE fram. Hon rörde sig så oerhört vackert, och hon hade den bredaste (i förhållande till övriga proportioner) rumpa jag någonsin hade sett och det var så LÄCKERT! Efter det bestämde jag mig för att stor rumpa är "pondus".

Idag hittade jag en makalöst kurvbejakande kritstrecksrandig kjol. Jag tycker om att då och då klä mig lite strikt, jag älskar kritstreck - men det måste finnas nåt "kul" som sticker av så att det inte bara blir knytbluskärring av alltihopa.


Man kan tycka att man inte ytterligare behöver accentuera en putrumpa med en liten "tvärslå" så som på min kjol, men det var just den detaljen som fick mig att slå till! Den här kjolen "fick jag" för att jag kämpat hårt med att komma dit jag vill [yrkesmässigt], och nu är jag där. Det var dags att fira det.

Och kom ihåg: "Hellre tjock om röven än tjock i huvudet!" (mitt ständiga livsmotto!)

(och nej, jag ÄR inte taggig egentligen (se rubriken), men ibland får man låtsas lite, för att få saker gjorda som man vill)

5 kommentarer:

Projekt: Promenad sa...

Kjolen var jättefin! Jag köpte en väst i likadant tyg, men den var för liten. Sån hylla trodde jag inte att jag hade! ;0)

//Molina

Anonym sa...

Din kjol är vrålsnygg och färgen är vrålsnygg och snittet är vrålsnyggt och din rumpa är kanonfin! Gläds åt det!

Och du är Vrålfin i ditt inre.

Anonym sa...

Ja, den är vråååålsnygg, men man ska definitivt ha andra trosor :) Jag har underbara tighta "tjejboxershorts" med långa ben som är otrooooligt bekväma, och som kommer eliminera den VSP som nu mörkar bilden ;)

Mina tuttar får sällan plats i såna där ursnygga västar. Hmpf. Jag tror de är sydda för småbystade flickor!

Eva *rodnar* tack, du.

Anonym sa...

Snygg kjol och jag gillar ditt motto. Skarpt!!! /Fillan

Anonym sa...

Kjolen var jättefin och katten söt!