fredag 24 augusti 2007

Fredag, ljuva fredag


Jag slugnade benen över sängkanten, hoppade i skorna och gav mig iväg. Tidigt i morse.

Nåja, riktigt så var det inte - klockan fick snozza några gånger och jag tog det ganska lugnt. Men jag gjordet det och egoist som jag är så hade jag inte fixat det utan projektet - då hade jag helt enkelt struntat i det. Möjligen tänkt tanken, haft avsikten men inte genomfört.

I dag märkte jag att mina tankar på "bara halva sträckan kvar" var borta, det är positivt. Jag bara gick rundan och under tiden funderade jag på saker som upptar min hjärna just nu. Ett fotoprojekt som jag kör igång på söndag, min dotters utbildning (hon har precis kommit in på sin önskeutbildning och den börjar med för henne en avskyvärd vecka ute i skogen, hon som aldrig går utanför dörren utan spray, parfym, nyduschad, nyfrisserad och pimpinett ska ut med klasskamratera och traska i skogen - jag skrattar och gråter samtidigt åt tanken), min lägenhet, mina nya möbler som kom i onsdags och som jag inte har hunnit packa upp, min roll som mamma och hur den har varit, vem som är förlorare och vem som är vinnare i olika roller (tuff, lyssnande, ödmjuk, leende, överlägsen etc) med mera.

Jag längtar vansinnigt efter nya skor för jag får ont i fötterna av de jag har, jag undrar hur det kommer att kännas när jag får ett par bra skor att gå i och jag undrar hur jag mår, hur min vikt är och hur jag ska mana mig att fortsätta promenera efter att projektet är slut.

Men...här kommer resultatet för dagen.

Antal steg: 8291
Antal aerobicsteg: 8218 (jag har inte kameran med mig och stannar inte, därav resultatet)
Tid: 73 min
Förbrukade kalorier: 279
Förbrukat fett: 21.1 g
Sträcka 5.96

Ha en bra fredag!

2 kommentarer:

Projekt: Promenad sa...

Hoppas att du får en fin helg! Jättekram. /Fillan

Anonym sa...

Detsamma, Kära Du! Vi hörs via mail i helgen om nästa utmaning.