söndag 19 augusti 2007

Det rör ju på sig

Jag älskar att rapportera och visa mig duktig. "Jag kan fröken...titta jag kan!". Det är ren och skär egoism men destå bättre när man får vara egoistisk tillsammans med andra! Om några minuter ska jag gå ner till hyresvärden och diskutera grannproblem. Jag är rätt skakis men försöker tänka positivt. Efter min underbart duktiga tur fram och tillbaka till stan har jag broderat och cyklat 105 kalorier. Om en halv vecka har jag min tentamen och sen åker vi till Göteborg för att träffa vår präst som ska viga oss, samt ha riktig lat och underbar - semester. Hagabadet har jag kollat upp och dit ska vi, kosta vad det kosta vill. Det kommer kosta att skjuta upp röda veckan, men är man dragen åt vänster så är man. Så det tänker jag göra. Och så tänker jag gå och gå och gå i Göteborg. Vi ska åka till Henon också, där min mormor och morfar hade sin sommarstuga. Det blir lite av en nostalgisemester det här!

Nu bankar hjärtat. Jag hatar när folk skapar konflikter över sånt som man lika gärna hade kunnat reda upp inofficiellt. Men sitter man i skyttegraven så gör man. Så fram med artilleriet - fire at will!!!!

2 kommentarer:

Fillan sa...

Åh, semester. Underbart!!!

Anonym sa...

Vi är lite lika du och jag.