måndag 27 augusti 2007

Tillbaka i promenadskorna


Äntligen tillbaka!
Min förkylning var mild men uttröttande så idag är första dagen sen i mitten av förra veckan som jag gick ut och promenerade. Solen sken och jag gick nere vid hamnen med mitt promenadsällskap. Jag kände hur mycket jag har saknat mina dagliga promenader. Gick lite mer än en timme och var full av energi och planer. Hittade ett fint promenadstråk också. Det finns en lång kajsträcka eller vad man ska kalla det för nere vid älven där det ligger en massa gamla båtar förtöjda. En del är rätt skräpiga och håller på och sjunka men andra är fullt levande med personer på däck som lyssnar på radio och fixar med båten. De flesta är lite mer gammaldags båtar som sätter fantasin i gungning. Ligger lite off så det är lite skummt men det funkar perfekt på dagen med promenadsällskap.

Jag funderar ofta på vart ni andra promenerar. Är det i skogar, parker, städer eller kanske vid vatten? Det vore intressant att höra. Själv blir det oftast i parker/grönområden här i Göteborg som Slottskogen eller Botaniska, eller så går jag bara runt och kollar på hus i ett fint litet gammaldags område som heter Haga. Jag skulle vilja promenera i skogen men den ligger en bit bort för mycket för dagliga promenader.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har blandade turer, en längs vattnet (Mälaren), en i stans finaste villaområde, en "vanlig" som bara råkar vara lagom lång (runt en mil) och så såklart skogen (en bra med fin spår ligger några km bort, jag cyklar dit).

Jag blir också tveksammare till t ex skogen när det mörknar, så de turrena får senare i höst företas på helgerna när man kan gå dit i dagsljus.

Din vända vid vattnet låter jättefin! Och jag gillar ockå Haga i Göteborg.

Anonym sa...

Åhh...båtarna måste generar bra texter till din kurs!

Själv har en runda som tangerar Bromöllas ytterområden, det är vilor i det stora hela. I söndags tog jag en längre tur och då var det någon kilometer med grusväg och åkrar.

Jag skulle vilja promenera i skogen men det får bli på helgerna när jag kan cykla dit och sedan gå en sväng.