måndag 20 augusti 2007

Tänka om...


Katrin på Topp till tå

Jag hade ju, tyckte jag, kommit på en så bra idé när det gällde belöningen. Men där fick jag tänka om, snälla Katrin på Topp till Tå rekommenderade mej att söka läkare och ta en pencillinkur istället för att bli av med blemmorna. Hon sa vad det var också men det var långt och krångligt och bergis på latin så det har jag på en lapp i tryggt förvar. Ja man vill ju kunna upplysa farbror doktorn om vad det är man lider av när man kommer dit.

Jag har alltså varit hos Katrin idag. Min arma skalle får inte plats med allt tänk, jag måste lära mej att stressa ner. Jag bokade tid hos henne för länge sedan men idag, när det var dags, då var alla tankar puts väck på att jag skulle fixa ögonbrynen. Som tur var kollade jag mailen, av en slump, och såg då mailet från henne. Jag hann!

Och vilken lisa för själen det är att kliva in i hennes lugna oas! Nu har allt elände runnit av mej och dessutom har jag invigt stegräknaren. Dock verkar nattningen av Lilleman dra ut på tiden så det får nog bli en vilodag trots allt. Men det känns helt okej det med, jag har ju trots allt överträffat mej själv innan.

Dessutom, jag som skrev att jag verkligen inte var någon grötmänniska. Jag blev riktigt sugen på gröt när jag läste Evas inlägg. Och vart ska det här sluta? Jag kanske blir en riktigt renlevnasdsmänniska till slut. Och det vore ju faktiskt eftersträvansvärt. Egentligen...

Nå, jag ska komma på en ny belöning. Men inte just nu...






4 kommentarer:

Anonym sa...

Så nu är du vacker och hälsosam!

Anonym sa...

Åhhh så kul att hitta den här bloggen.

Anonym sa...

Ah, det var verkligen nästgårds! Vi ska se om jag inte tar och hittar på nåt hos henne jag med.

Anonym sa...

Idag känner jag mej faktiskt både vacker och hälsosam, men less på det mesta. Vilket jag inte kan förstå eller sätta fingret på. Varför mår jag så här?!