onsdag 29 augusti 2007

Läget just nu.

Det tog tid att komma igång efter magsjukan. Kände mig ganska matt efter kvällspromenaden igår, men idag känner jag att jag är helt återställd igen. Tur det, vi ska ju på shoppingtur till Gällstad och Lager 157 på lördag. Där ska en ny höstgarderob inhandlas till mig har jag tänkt, samt några födelsedagspresenter till Lillebror. Då kan man ju inte vara sjuk...

Idag har jag faktiskt flätor, minnesgoda läsare vet att jag under en spurtpromenad även flätade håret på test samtidigt som jag gick. Simultanförmåga kallas det.

Mina kilon jag gick ner när jag var sjuk är tillbaka igen. Men kroppen har omstrukturerat sig efter projektets start och jag har fått tillbaka min midja igen, vilket jag är glad för. Muskler väger som bekant och jag har hellre muskler än fett...

Idag har jag promenerat en kort runda på förmiddagen med barnen. Jag ska ta en längre själv ikväll. Det känns som vi börjar få rutiner jag och kidsen kring motionen och denna hösten ska inte- får inte bli lika hemsk som förra hösten. Då satt jag i soffan och ammade och grät, ammade och grät osv. och kom inte ut genom dörren. Nu är det lungt. Jag har koll på läget med två små barn och förlossningsdeppen är borta.

Tack Eva för att jag får använda din fina bild!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh...det är skönt att du är tillbaka. Stor kram.

Anonym sa...

Bra att du är frisk igen! Och rutiner är skönt att ha :0)

Fillan sa...

Tack tjejer!