torsdag 23 augusti 2007

Regn, det är bara regn hos mig

I morse ringde klockan i takt med regndroppar som slog mot rutan. Jag gick upp, funderade oh kom fram till att tända min lampa i hörnet i sovrummet och krypa ner igen.

Sedan sov jag gott i lite mer än en timme till.

Min kropp känns annorlunda, jag tror det har med promenaderna att göra. Det är ungefär som om jag "känner" den lite mer, som om den är med mig på ett riktigt och närvarande sätt.

Lite flummigt. Fortfarande kör jag utan östrogen och jag mår superduperbra, jag sover gott och har ingen ångest på nätterna och inga svettningar heller för den delen, men jag håller hårt i mitt recept...

Nu till klädkammaren för påklädning och sedan är det dags för jobbet. Jag funderar allvarligt på att köpa regnkläder.

6 kommentarer:

Projekt: Promenad sa...

Jag har också haft de känslorna - som om jag LEVER i min kropp på ett annat sätt. Spännande.

// ElinLeticia

Anonym sa...

Ditt sovrum är så vackert att om jag vore du så sulle jag nog aldrig kunna göra annat än att bara ligga kvar på kdden och le!

Anonym sa...

Ditt sovrum ser verkligen hur mysigt ut som helst!

Anonym sa...

Förresten här i Göteborg så är det inget regn utan bara molnigt.

Anonym sa...

Elin: Ja, det har känts så de senaste dagarna och jag tror det är så man ska känna. Underbart!

Siv: Ungefär så! Valvet ska dessutom bli vitt - jag älskar min lägenhet, men det vet du ju redan.

Elsa: Ny lägenhet och jag älskar den.

Anonym sa...

Jag var in på din hemsida och såg lite fler bilder på lägenheten. Jag förstår verkligen att du trivs! Jag är numera lätt ljusgrön av avund :0) Och jag såg en bild på en allé!