söndag 19 augusti 2007

Voff


Vi skulle bara stanna till i Borlänge för att lämna lite grejor till Suzanns syster som bor där - jag gosade som vanligt med hunden Nemo och Suzanns syster frågade "vill du låna med honom upp till Torsmo?" Camilla skulle jobba hela helgen, så hon anade att Nemo skulle få det roligare med oss.

Hu? Låna? JAAAA! Om Suzann går med på det så... och ja, det gjorde hon.

Jag hade som vanligt svårt att sova, vaknade 03.50 lördag morgon och kunde inte somna om. Kl 5.40 kom Nemo tassande, jag frågade om han ville följa med ut - "Yaaaay" sa han. Såklart. 5.45 var vi redan ute. Fördelen med att bo i en stuga i skogen är att ingen ser en. Trodde jag iallafall.

I en timme njöt vi av att se morgondis, rådjur och en hackspett. Och så hann vi bli lite förmanade av tidningsbudet också, han vevade ner rutan och sa på klingande dalmål att "Men vad *piiiiip* gör du ute så här tidigt? Det är lördagsmorgon, då ska man sova!". Morgonen efter (öh, ja, i morse) sov jag lite längre, men 6.15 klev vi ut för ännu en promenad.

Jag har varit dum nog att gå en hel del på min inflammerade häl ("ont ska med ont fördrivas", ibland är jag för tjurig för mitt eget bästa), så nu gör det ÄNNU mer ont och dunkar i hela foten. Nää, Compeed hjälpte inte. Sålunda tassar jag nu fram lite halvt på tå på det benet och det är vare sig bekvämt eller... bekvämt. GRRRR!
-----
Vackre Nemo är förresten en Finsk Lapphund, jag antar att det passade extra bra till mina 6.25 samiska procent ;)
Nu måste jag väl hitta en hundkompis till mina dito 6.25 RYSKA procent också, en smäcker Borzoi kanske?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men vännen, du ska vara rädd om dej. Man ska inte gå och ha ont, basta! Men det lät mysigt med morgonpromenad i dis och dimma.

Anonym sa...

*Voff*

Projekt: Promenad sa...

Nej nej nej!!! Inte gå när du har inflammation. Det går att röra sig på andra sätt fram till att det lagt sig. Cykla? så behöver du inte använda hela hälen. Hunden kan följa med. Men snälla du, var försiktig, min mamma fick en infektion i hälen och kunde inte gå på ett halvår när det var som värst. Ta det försiktigt...

men du...jag blev hemskt avundsjuk när jag läste att du fick låna hund! Och gå ut i dimman...så vackert....:)
// ElinLeticia

Fillan sa...

Åh, du fick låna en hund. Fy vad avundsjuk jag blir...

Anonym sa...

...och nu kom det upp en bild av underverket också. Han är en gos-nos. Synd bara att han bor i Borlänge, annars sulle jag låna honom oftare :)

ElinLeticia: Jag hade ju ingen cykel med mig till Dalarna, så där fick det bli gå, men motion denna vecka kommer att företas till cykel. Jag är också vaksam (egentligen) när det gäller inflammationer, dels kan de bli långlivade, dels kan de (snudd på ännu värre) flytta vidare till ännu värre ställen i kroppen.

Anonym sa...

Det låter som en jättehärlig morgon promenad med fåglar och morgondimma.Skulle jag gå en promenad här i göteborg så tidigt på morgonen så skulle jag bara se skrikande fiskmåsar, skräpplockare och kanske en och annan partymänniska som är på väg hem.... :(

Hoppas bara att din inflammaton försvinner snart.