söndag 26 augusti 2007

Utvärdering vecka 2

Tro det eller ej, men vi har avverkat två veckor av vårt projekt. Det vinglar både här och där men det gör inget för vi går framåt totalt sett!

Eva
  • Antal promenader: 6
  • Ungefärlig tid för motion: 431 minuter vilket är lite mer än sju timmar
  • Vikt: minus 2,2 kilo - totoalt minus 2,4 kilo.
  • Mest positivt med veckan: att jag faktiskt har klarat av att promenera trots min dagtidsvecka på jobbet och min nya frukost!
  • Mindre positivt med veckan: mina skor - de är utslitna och jag funderar på att köpa nya med lite mer stuns i. Fötterna ömmar en bra stund efter att jag kommit hem.
  • Veckans utmaning: Otroligt, min vanliga grötfrukost sedan årtal tillbaka byttes motvilligt ut mot youghurt och färsk frukt - en succé! Jag äter min nya frukost fortfarande och det är supergott!

Fillan

  • 2 timmars gympa, 2 löpturer, 7 promenader = 72 000 steg denna veckan.
  • Vikt +0,4 kg
  • Mest positivt med veckan: Att blödningar efter minipiller äntligen gav med sig, min nya stegräknare och alla härliga promenader i veckan.
  • Mindre positivt med veckan: Att den avslutades med maginfluensa för hela familjen.
  • Veckans utmaning: Ja, det blev frukost varenda dag denna veckan. Jag provade även "Evas yoghurt med bär" och blev totalt frälst!

Siv

  • Promenader/cykel: 215 minuter "raska riktiga" promenader, väldigt mycket vanligt gående dessutom. Gott. Dessutom 110 minuter cykel i toktempo - nästan ÄNNU gottare eftersom det gör endorfinerna galna och jag älskar galna endorfiner.
  • Vikt: minus 1 kg, totalt minus 2 kg sedan vi startade.
  • Mest positivt med veckan: Mina arga fötter har blivit LITE snällare, och att det verkligen känns som en belöning, inte en uppgift, att ta sig den där tiden att motionera.
  • Mindre positivt med veckan: nattsömnen vägrar rätta till sig.
  • Veckans utmaning: "frukost" - ja, den låg som en constant reminder och gjorde nytta en och annan dag då jag var fruktansvärt morgontrött samt sen till möte på jobbet och därför normalt skulle ha hoppat den "till förmån" för en kopp kaffe på jobbet.

ElinLeticia

  • Promenader 5 längre tillfällen under veckan. Upptäckte till min förtjusning att jag räknat aerobicssteg och inte vanliga, varför min sammanlagda stegsumma var högre än jag trott.
  • Cyklade 20 minuter utomhus, vid flera tillfällen inomhus och lyckades cykla 50 minuter på raken när det var som bäst!
  • Skötte frukosten bra fem dagar, därefter lite slarvigare
  • Det positiva för veckan var att jag orkade gå snabbare och lyckades cykla så länge inomhus. Dessutom såg jag till att stämma träff med en tjej som ville ha dagmatte till sin hund. Imorgon får jag veta om jag får jobbet. Isåfall så har jag världens bästa motivation!
  • Det negativa är att jag inte gått ner mer än något hekto och känner mig hängig av förkylningen och långt ifrån sugen att gå ut på promenader tidigt på morgonen.

Elsa

Antal promenader: 3
Ungefärlig tid för motion: 230minuter
Vikt: - 1kg ( vikt nu 65,8kg)
Mest positivt med veckan: Tycker fortfarande att det är jättekul och blogga
Mindre positivt med veckan: att jag blev förkyld vilket hindrade mig ifrån att promenera en del dagar.
Veckans utmaning: Jättebra då jag har börjat äta youghurt och muslie samt dricka the till mina vanliga frukostmackor.

Molina

Det här har varit en motig vecka. Dessutom kunde jag inte hålla mej utan vägde och mätte mej redan i fredags och den besvikelsen fick mej att gå i däck helt. Även om det bara varade under fredagskvällen. Insåg ganska snart att allt trubbel med vikten kan ha med hormoner i olag att göra. Så jag ger inte upp! Jag har fortfarande inga problem med att avstå från sötsaker och saltsuget från förra veckan har förvunnit. Jag har varit lite dålig på att ta itu med det där med frukosten eftersom jag gillar min morgonyoghurt men idag blev det något nytt, vaniljyoghurt med äpple- och kanelmusli. Mums! Och till det ett glas juice och kaffe.

  • Ungefärlig promenadtid: Jag har ju bara koll på steg den här veckan, attans! Men jag har gått i minst en timme om dagen utom i fredags då jag tappade lusten...
  • Har inte gått ner något alls i vikt. Nu har vi ju inte världens bästa våg så jag kan inte se gram och hekton utan bara kilon men iallafall. Jag är 174 cm lång och väger 81 Kg. Just nu är drömmen att komma ner under 80. Får jag den kicken så kommer det gå lättare med det mesta...
  • Mest positivt med vecka 1: Att jag trots negativt tänk kommit ut och rört på mej.
  • Mindre positivt: All seghet i kroppen och hjärnan!

Inga kommentarer: