måndag 27 augusti 2007

Att välja

Där fanns en hel del på ICA:s fruktbord. Det var svårt att välja - till slut gick jag efter namnet. Passionsfrukt har jag smakat någon gång förut, men inte smakat på "riktigt". Granatäpple har jag bara läst om i romaner, nu är det min tur att smaka - det är ju det att jag inte riktigt vet hur jag ska äta det.

Expediten trodde att det var kärnan inuti som var ätbart. Jag får väl söka på nätet efter mer information om innehåll (mineraler, vitaminer) och hur man äter det.

2 kommentarer:

Projekt: Promenad sa...

Man äter kärnorna på granatäpplet. Gärna sprinklade över en fruktsallad eller så. Kram Fillan

Anonym sa...

Jag stod och höll i ett granatäpple igår, men de skulle ha ohemula 24.90 för ett enda i min butik, så jag avstod. Dricker dock gärna granatäppeljuice - sägs vara bra mot UVI, bl a. Allt bra man säger om tranbärsjuice är tydligen också giltigt för granatäpple.