måndag 27 augusti 2007

köttätande monster i Rocklundaskogen?

Eeeeek, så äckligt! Jag måste ha blivit biten av något under min långvända igår, för imorse kände jag att det liksom sved så underligt på ena skenbenet. När jag hade vaknat till ännu en smula och befann mig i avslöjande badrumsljus så insåg jag att jag hade fem variga "kulor" på höger skenben. Aj! Usch! Äckligt! Det var tur att jag redan satt ner, på toalettstolen dessutom ;)

Övriga bakslag var två nya skavsår, ett på varje häl. Snart säger jag upp bekantskapen med mina fötter, det finns faktiskt en gräns för hur överkänslig man får vara *plut* om man ska vara kroppsdel på mig.

"Svälj hövve å byt kröpp" säger man i Värmland (det är en rätt subtil förolämpning). Ja, så känns det nästan idag, bortsett från huvudet som jag faktiskt vill behålla (åtminstone insidan).

7 kommentarer:

Projekt: Promenad sa...

Åh, vilka äckliga bett. Det låter inget trevligt alls.

AKn inte du skriva ett inlägg om det du vet om Rooibos, jag blev mycket nyfiken. Kram Fillan

Anonym sa...

Det är säkert en spindel som har lagt ägg, där i ditt ben, och snart så kläcks de och bölderna spricker upp och det myllrar ut spindelbarn över hela dig och du blir galen.

;))

Anonym sa...

Fillan - googla på Rooibos så hittar du allt du behöver! Jag älskar det, men har inte "skol-litteratur" så att jag vill skriva annat än sånt som man kan hitta på nätet vart fall...

Skylla - men TACK, älskling! Nu blev jag verkligen lugn :-D ...men eftersom du älskar spindlar så kan väl du ta emot mig i den madrasserade cellen sen när jag kommer då?

Anonym sa...

Uäck! Jag som var i utkanten av Rocklundaskogen igår kväll. Men jag har inte märkt några bubblor varken här eller där... Jag är nog immun. Jag tror du behöver en sanering ärligt talat! :0)

Anonym sa...

"1 mil löpning/powerwalk på terrängbana" -> jag är imponerad av din ork och jag tycker dina fem bulor låter superäckligt.

Ja...och så tycker jag att det räcker med dina skav på fötterna!

Projekt: Promenad sa...

Fy fan för spindelteorin. Jag blir helt svettig bara av tanken - sen spelar det absolut nada roll att det är en vandringssägen....mojaaak...blä...
// ElinLeticia

Anonym sa...

Bara för att göra mig ännu gladare så bestämde sig kroppen för att låta en varig äcklig bobba blomma upp på VÄNSTER underben också.

Dr Skylla, hjäääääääälp!